Colloidaal goud

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 5

Colloidaal goud

Hallo beste chemicus, chemica of hoe zeg je dat?

ik ben een nitwit :D met betrekking tot de chemie vandaar dat ik hier een vraag stel.

Ik wil graag zelf colloidaal goud maken, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen.

ik heb ergens anders gelezen dat ik een spanning moet genereren van 30.000 volt om de ionen "los" te krijgen van de anode / cathodes.(beide van goud)

buiten het verkrijgen van 30.000 volt is de vraag ook nog, hoe groot moet het ampérage zijn om deeltjes ter groote van 0.015 tot 0.005 mu te kreëren?

Welke zuiverheid van goud moet ik gebruiken in karaat om tot de gewenste gegevens te komen?

moet ik de anode en kathode in gedestileerd water ophangen of in een andere niet giftige DRINKBARE substantie plaatsen?

In afwachting verblijf ik,

groetjes Edje.

Berichten: 1.153

Re: Colloidaal goud

vertel eerst eens waarvoor je het nodig hebt...dan kunnen we eens kijken hoe je de praktische dingen oplost...waarom bijvoorbeeld drinkbare oplossing?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Colloidaal goud

De (thermische) ontleding van (organo)goud verbindingen levert ook colloïdaal goud op. Leuk detail: colloïodaal goud ziet er in tegenstelling tot colloïden van veel andere metalen niet zwart, maar erg mooi paars uit.

Ik vermoed dat het maken van colloïdaal goud met een spanning van 30000 volt over de goudelectrodes niet plaatsvindt in een waterige oplossing.

Berichten: 30

Re: Colloidaal goud

is wss als geneesmiddel

colloïdaal goud wordt gebruikt als geneesmiddel voor de geest als ik mij niet vergis

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Colloidaal goud

Na een beetje zweverige zoektocht (colloïdaal zilver zie ik nog iets meer ehm tastbaars in dan colloïdaal goud) blijkt dat colloïdaal goud niet net zo simpel als colloïdaal zilver te maken is. Met een 27 volt batterij en twee zilveren electroden is het al mogelijk om colloïdaal zilver te maken voor goud is inderdaad een spanning van minimaal 30.000 volt vereist, al lees ik ook dat het gewoon op dezelfde manier kan, maar dan langer duurt. Aangezien hoge concentraties goud nogal giftig zijn zou ik daar erg mee oppassen.

Aangezien alle sites elkaar tegenspreken zijn er twee dingen die je kan doen.

1. Koop een kant en klare colloïdaal goud generator

2. Koop kant en klaar colloïdaal goud (weet je ook de concentratie 100% zeker)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Colloidaal goud

Ik heb wel eens op een niet-electrochemische manier colloidaal goud gemaakt als Raman-substraat.

Ik zal eens uitzoeken hoe dat ook alweer ging.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 31

Re: Colloidaal goud

niet giftige DRINKBARE substantie
Ik heb wel eens een fles "goldstrike" gehad, een alcoholische drank (met kaneelsmaak) waarin bladgoud gesuspendeerd zat. Door de viscositeit van de oplossing (door suiker?) bleven de bladgoudschilvers even zweven. Leuk gezicht en redelijk lekker (het drankje dan). De goudschilvers zijn verder inert, en worden via de ontlasting weer uitgescheiden.

Maar waarschijnlijk bedoeld tbpot iets anders.

Toch succes ermee.

Berichten: 5

Re: Colloidaal goud

ik wil het inderdaad als "geneesmiddel" (geneesmiddel woord mag niet worden gebruikt, het is immers wetenschappelijk niet bewezen) inzetten gezien het brede spectrum waarover wordt gesproken in de vormen van behandeling waarbij goede resultaten zouden worden verkregen.

Ja ook het IQ zou mogelijk met 20% toenemen :P dus raad maar eens wie dat gaat gebruiken :D .

hoe het ook zij ik zou het graag zelf willen maken, heb ondertussen al weer wat gevonden daarover maar ben nog steeds benieuwd naar jullie oplossingen.

groeten, Edje.

Berichten: 5

Re: Colloidaal goud

JeroenC schreef:vertel eerst eens waarvoor je het nodig hebt...dan kunnen we eens kijken hoe je de praktische dingen oplost...waarom bijvoorbeeld drinkbare oplossing?
Drinkbaar omdat het daardoor opgenomen kan worden in het bloed via de celwand van de maag en darmen waarbij het dan zijn functie kan vervullen.

eventueel "intra veneus" Afbeelding kan en mag ook, maar het moet dan via een arts.

Berichten: 5

Re: Colloidaal goud

DrQuico schreef:De (thermische) ontleding van (organo)goud verbindingen levert ook colloïdaal goud op. Leuk detail: colloïodaal goud ziet er in tegenstelling tot colloïden van veel andere metalen niet zwart, maar erg mooi paars uit.

Ik vermoed dat het maken van colloïdaal goud met een spanning van 30000 volt over de goudelectrodes niet plaatsvindt in een waterige oplossing.
Ik heb ook gelezen dat ik een vonkbrug onder water zou moeten kreëren bij 30.000 volt waardoor de afgifte van goud ionen plaats zou vinden.

deze vonkbrug zou ontstaan omdat gedémineraliseerd water de stroom zeer slecht geleid.

kan dat kloppen?, anders zou ik eerst een testopstelling moeten maken, wat nog niet zo een probleem is, maar hoeveel karaats goud moet ik daarvoor gebruiken dan?

Berichten: 1.153

Re: Colloidaal goud

ik denk dat hoe zuiverder het goud hoe beter de reactie(s) werken.

Ik ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen...heb zeer weinig ervaring hier mee.

misschien andere chemici hier wel.

succes ermee.

Berichten: 3

Re: Colloidaal goud

Beste Edje (en andere geinteresseerden),

Jouw vraag over colloidaal goud is van al weer een tijdje terug. Colloidaal Goud (CG) is zelf te maken, maar dat is maar voor erg weinig mensen weggelegd. Dit blijkt onder uit het feit dat: 1- het in Nederland niet of nauwelijks verkrijgbaar is, 2 - op internet de meeste sites elkaar nablaten wat m.i. iets weergeeft over het kennisniveau op die sites.

Wil je zelf CG maken, wees en dan op bedacht dat dit in de categorie " vet moeilijk" valt. Waar dacht je bijvoorbeeld je opstelling om CG te maken mee aan te sturen?

Overigens ben ik op het net wel een site (www.multiwavehealing.nl) tegengekomen waar men actief bezig is met CG en ze het ook zelf kunnen maken. Het wordt dan violet van kleur; precies zoals het hoort. Wil je nog meer info? Dan lees ik je mail wel.

met vr. groet,

Jan

Berichten: 3.145

Re: Colloidaal goud

Het valt mee hoor. Om colloidaal goud te maken is niet zo heel moeilijk. Ik zelf heb het ook gemaakt en ga binnenkort daar een pagina aan wijden op mijn website. Het was gelijk bij de eerste poging al raak.

Colloidaal goud kun je maken door wat "goud chloride", HAuCl4.3H2O op te lossen in water (1 tot 10 mg per 100 ml water) en daar een niet al te sterke reductor aan toe te voegen. Zelf heb ik natrium citraat gebruikt. De chems hiervoor zijn gewoon te koop (zoek maar eens op eBay, maar er zijn ook fotografie leveranciers die "goud chloride" leveren). "Goud chloride" is niet echt goedkoop (pakweg EUR 20 per gram), maar je hebt er ook maar heel weinig van nodig (milligrammen). Natrium citraat kun je ook zelf veilig maken, door citroenzuur en natrium bicarbonaat te mengen, op te lossen in water en een beetje te verwarmen om de CO2 uit te drijven. Ik zelf had het geluk dat ik een batch van drie gram vond op eBay voor slechts $50, ca. EUR 40.

Die colloidale "oplossing" zou ik echter niet drinken :P , ik zou niet zelf aan het experimenteren gaan met je eigen gezondheid en lichaam. Dat citraat kan niet veel kwaad, maar ik heb toch mijn twijfels bij wat dat goud doet in je lichaam.

Hier al vast enkele plaatjes:

Oplossing van 1% "goud chloride": http://woelen.scheikunde.net/science/chem/...tions/auIII.jpg

Ca. 0.001% colloidaal goud: http://woelen.scheikunde.net/science/chem/...ns/au0coll1.jpg

Zelfde buis, met opvallend licht: http://woelen.scheikunde.net/science/chem/...s/au0coll1a.jpg

Ca. 0.02% colloidaal goud: http://woelen.scheikunde.net/science/chem/...ns/au0coll3.jpg

Zelfde buis, met opvallend licht: http://woelen.scheikunde.net/science/chem/...s/au0coll3a.jpg

De kleur van de colloid hangt af van hoe het licht valt. Doorschijnend licht leidt tot blauw/paarse oplossingen, opvallend (van achter je rug) licht geeft roze, rode of koperkleurige tinten.

Als de webpagina over goud-oplossingen klaar is, dan post ik hier wel weer een linkje. Deze foto's zal ik in de webpagina verwerken.

Ik gebruik de naam "goud chloride" ("gold chloride") tussen aanhalingstekens, omdat dit de handelsnaam is voor de stof HAuCl4.3H2O. De correcte naam voor deze stof is tetrachlorogoudzuur (tetrachloroauric acid). Echter als je het zoekt op eBay, dan moet je zoeken op "gold chloride".

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Die methode met 30.000 volt zou ik toch willen afraden. Zelf heb ik ervaring met een cascade schakeling (20 gelijkrichters, 10 nF per cascade, 20 maal ruim 300 volt, gelijkgericht), die ineens een doorslag gaf, van ene pool, via mijn duim naar de andere pool :P . De effectieve lading was slechts 0.5 nF x 6000V, maar ik kan je verzekeren dat die tik niet aangenaam was :) . Dit was 6000 volt, 30000 volt is dus nog wel wat anders. Je kunt met dat soort spanningen gewoon niet meer iets vastpakken, het slaat werkelijk overal dwars door heen.

Berichten: 3

Re: Colloidaal goud

Het valt mee? Wat valt mee? Is het niet net hoe je het maakt? Als ik je verhaal goed begrijp ga jij eerst chems toevoegen aan het water (wat voor water overigens?

Waar ik het over heb is Colloidaal Goud (CG) op een andere wijze maken:

1 - men neme een hoeveelheid hoogwaardig gedestill. water. 2 - in dit water komen 2 kleine goudstaafjes (het goud is overigens dan 0.99999 zuiver). 3 - een verbeterde versie van de multi-wave-oscillator (als je nu denkt van ???; kijk eens op het net met als zoekwoorden 'MWO' , "Tesla" en "Lakhovsky') wordt op de staafjes goud aangesloten. 4 - met het inschakelen van de stroom (zeer hoog voltage), worden de dan ontstane hoogfrequente multifrequenties naar de goudstaafjes geleid, die dicht bij elkaar en deels in het water geplaatst zijn. 5 - onder water ontstaat zo een vonkbrug tussen de 2 goudstaafjes, er onstaan ook een soort van belletjes. 6 - na korte tijd begint het water reeds een licht-violette kleur aan te nemen.

Ik heb het dus over colloidaal goud (CG) met 2 bestanddelen in hun zo zuiver mogelijke vorm: water en goud. Er komt geen zout of whatever kind of chem aan te pas. je kan dit colloidaal goud ook "gewoon" drinken.

En dit wordt al gedaan, ook in Nederland. Kijk maar eens als je het zoekwoord colloidaal goud op google invoert en je checkt NL-sites. Tussen de blabla van de elkaar-nablaters vindt je ook zinniger info over wat CG is, hoe het gemaakt wordt en waarvoor het gebruikt kan worden.

En over experimenteren met je lichaam...... stel ik heb hoofdpijn en denk... meer lol met paracetamol. En ik neem er om echt van mijn hoofdpijn af te komen geen maximaal 4 tot 6 per dag maar meteen 20 (want ik moet van mijn hoofdpijn af, toch?) Dat noem ik experimenteren met gezondheid, want je weet dat je wat doet waarvan je je af kan vragen of dit alleen het resultaat oplevert wat je beoogt, of dat er nog bijverschijnselen komen.

Houdt je aan de dosering, weet waar je mee bezig bent, en weet ook dat je nog lang niet alles weet (net zoals ik). Met wat ik weet van CG na zeer langdurig intensief meertalig speuren op het net, is dat er niets bekend is over overdoseren als jet CG op bovenstaande wijze gemaakt wordt.

Maar inderdaad, ook dan is m.i. terughoudendheid bij inname nog wel gewenst. Immers; enkele theelepels per dag van een 10 ppm CG-oplossing volstaat in principe al.

Een jaar geleden had je bij mij niet als eerste aan moeten komen met dit soort verhalen over CG (belazer de massa en pak de kassa, dacht ik toen nog). Inmiddels weet ik wat CG betreft wel beter. Mijn ervaring is niet te mooi om waar te zijn, maar te waar om niet te geloven. En niet omdat ik het schrijf, maar omdat het zo is. Arrogant ? Nee, want de werkelijk geinteresserde die wil krijgt een plaatje bij dit praatje.

met vr. gr/ Jan

Berichten: 3.145

Re: Colloidaal goud

Wat is dit allemaal voor poeha over dat colloidaal goud? Je klinkt alsof ik jou flink aangevallen heb met mijn post over CG :) . Mijn experimenten met CG hebben ook helemaal niets van doen met commerciele belangen en van mensen belazeren en de kassa pakken is al helemaal geen sprake. Voor mij is het experimenteren met CG niets anders dan al die andere experimenten die ik met chemie doe en het heeft ook helemaal geen andere betekenis voor mij dan dat ik het wel interessant vind om hier eens iets mee te doen.

De kwaliteit van mijn CG oplossingen zie ik ook niet als minder dan CG op wat voor manier dan ook gemaakt. Ik zou zeggen, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

De oplossingen van mij bevatten inderdaad enkele tientallen ppm aan natrium ionen, chloride ionen, citraat ionen en sporen van zuur, maar daar krijg je echt niets van. Neem een hap fruit en je hebt van al die stoffen meer binnen. Dus, als jouw oplossing geen overdoseringsgevaar met zich mee brengt, dan die van mij ook niet :P . Niet dat ik wil aanmoedigen om die oplossingen van mij op te drinken hoor :P , maar dat zou ik ook voor geen goud Afbeelding doen met die van jou. Ik heb trouwens gedestilleerd water gebruikt, gewoon van de bouwmarkt.

Ik heb mijn methode uit een oud Duits boek:

Handbuch der Praeparativen Chemie, 1. Teil, Anorganischer Teil. 1920.

Een ander oud Duits boek noemt dit ook:

Grundlinien der Chemie, geschreven door Ostwald (jawel, de Nobelprijswinnaar), 1919.

Reageer