Springen naar inhoud

Bereiding van alkenen

• Log in om te kunnen reageren

Jason_CF

Jason_CF

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2005 - 11:10

Zou iemand mij informatie over de bereiding van 2-methyl-2-buteen uit 2-methyl-2-butanol kunnen geven. Alle info is welkom: websites, nevenreacties, werkwijze, doel, opstelling, reactiemechanisme,...

Greetz Jason

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 februari 2005 - 11:44

Heb je er behalve deze vraag al enige moeite in gestoken? Probeer zelf eerst eens wat te achterhalen om vervolgens voor de knelpunten nog hulp te zoeken.

Zelfs op dit forum staat al wat over dit type reactie.

Jason_CF

Jason_CF

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2005 - 13:36

Ik geef toe, dat ik mezelf mss beter wat concreter uitdruk:
(zie Marliese)

1) Waarom vertoont het gaschromatogram (bij deze reactie) 2 pieken in een cte verhouding?
2) Waarom gebruiken we een overmaat zwavelzuur i.p.v. een katalytische hoeveelheid?
3) Bij behandeling vormt tert-butylalcohol met 60-65% zwavelzuuroplossing onder milde voorwaarden hoofdzakelijk 2,4,4-trimethyl-1-penteen (80%) en 2,4,4-trimethyl-2-penteen (20%) Wat is het volledige reactiemechanisme van deze reactie?

Kunne jullie me mss ook een programmaatje aanraden voor de voorstelling van organische moleculen? Of is dit mogelijk in Word en/of Powerpoint?

Alvast bedankt...

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 11 februari 2005 - 13:53

Kunne jullie me mss ook een programmaatje aanraden voor de voorstelling van organische moleculen? Of is dit mogelijk in Word en/of Powerpoint?

Isis Draw; even registreren en gratis downloaden daarna. Gratis TOPsoftware!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures