Ecoline verf

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Ecoline verf

Goeiedag,

voor school moet ik ecoline verf gaan bereiden, maar kan nx op internet vinden (iig niet wat ik begrijp :) ). en een klasgenootje wees me dit forum aan.. dus vandaar.

de opdracht is eerst pigment te maken en dan verf... in ons geval dus ecoline.

weten jullie dus misschein een bereidingswijze voor middelbare school niveau (kzit nu in v5)?

alvast bedankt,

Jim

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Ecoline verf

Dit experiment komt vast niet uit de lucht vallen. Wat is de recent behandelde stof in de les? Zou dat iets met de bereiding te maken kunnen hebben?

Berichten: 2

Re: Ecoline verf

helaas wel.

in het kader van "vakoverstijgende opdracht" ism de sectie tekenen. de opdracht stond "zoek op internet" naar een bereidinswijze. helaas nx in de stof dus.

Berichten: 1.153

Re: Ecoline verf

op deze site staat ecoline niet zelf maar wel ander inkten, misschien heb je er wat aan?

Berichten: 251

Re: Ecoline verf

Geachte,

tijd geleden hier - in Lier - een tentoonstelling geweest over "wetenschap en kunst" onder de titel "FACELIFTS"

het ging oa over de bereiding van pigmenten en - uiteindelijk - verf. Voor zover ik weet is ecoline een aquarelverf, dus zoals de naam "aqua" aangeeft, een kleurstof op waterbasis. Pigmenten zijn ruwweg onoplosbare gekleurde metaalzouten die - gemengd met olie, eigeel,... kortom een bindmiddel - een verf opleveren.

probeer eens te zoeken via google op "facelifts" (belgische sites) en als die d'r nog opstaat kan je via via in contact komen met de doctor die mee de tentoonstelling heeft opgezet.

in de handleiding voor leraars staan er een aantal recepten om zelf met bvb koper en azijnzuur een kleurpigment te maken.

hoop dat je hier iets aan hebt,

groeten,

jack

Reageer