Springen naar inhoud

Verschil drinkwater en regenwater

• Log in om te kunnen reageren

lgrubben

lgrubben

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 14:53

Bestaat er een eenvoudige manier om vast te stellen of iets regenwater dan wel drinkwater betreft. Ik heb heb een lekkage in huis en kan niet eenvoudig vast stellen waar die vandaan komt. Vandaar.

Louis

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 15:05

met huis-tuin-en-keuken chemie lijkt mij dat toch lastig; (of iemand anders moet een idee hebben?) meest simpel is de hoofdwaterkraan afsluiten en dan zien of de lekkage ophoudt..... :)

Grtz Bas

lgrubben

lgrubben

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 15:24

Dank voor de tip met de hoofdkraan. Probleem ligt echter iets complexer...... Ik dus wil inderdaad weten of er een huis-tuin-en-keuken test/methodiek bestaat.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

-0meb0dy

-0meb0dy

• >100 berichten
  • 151 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 15:28

Regenwater is zuurder dan kraanwater.
Miss kan je de pH meten, maar als dat water ook langs basen loopt dan helpt het niet zoveel...

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 februari 2005 - 18:37

Ph meten kan je doen met pH-papier wat je bij de meeste aquariawinkels wel kunt kopen.

Neem en stukje pH-papier en doe daar een druppel kraanwater op en neem en ander stukje en doe daar een druppel lekkagewater op. Is de kleur hetzelfde dan is het waarschijnlijk kraanwater, is de kleur anders dan is het waarschijnlijk regenwater.

Als je je probleem iets uitgebreider uitlegt kunnen we misschien onze loodgietkunsten gebruiken om je te helpen. :)

Caesium

Caesium

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 19:45

Als je je probleem iets uitgebreider uitlegt kunnen we misschien onze loodgietkunsten gebruiken om je te helpen. 8-[

Hmm misschien moeten we www.chemieforum.nl maar veranderen in www.loodgiet/chemieforum.nl ofzo? :D :)

maar even serieus: zijn pH-papiertjes goedkoop? hoeveel kosten die ongeveer?

Veranderd door dark lord, 20 februari 2005 - 19:47

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 20 februari 2005 - 21:38

pH-papier weet ik niet, maar voor mijn aquarium heb ik een testje van Tetra liggen. Dat bestaat uit een cuvetje en een flesje vloeibare indicator. Goed voor ongeveer 50 tot 60 tests en kost ongeveer Ä15,-. Het is bedoeld voor een pH-bereik van ongeveer 4 tot 10; als het daarbuiten zit zie je geen kleurverschil meer.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 23:20

ik denk dat je dan wel verschil ziet aan je vissen..... :)

Grtz Bas

lgrubben

lgrubben

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 februari 2005 - 23:40

Heren (Dames?) chemici, dank voor de tips. Ik ga pH meten. Verschil tussen regen- en drinkwater is aanzienlijk dus dit zou wat op kunnen leveren. Als ik de oorzaak (van het lek) ontdekt heb, kom ik wel terug met een loodgietersvraag. Kunnen jullie in de tussentijd nadenken over diversificatie van het chemieforum (ook de loodgieter doet het.....).

Met groet,
Louis.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures