[scheikunde] Ideeën gevraagd

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 31

[scheikunde] Idee

Ik heb weer de opdracht gekregen om een praktische opdracht te maken. Er moet een practicum bij zitten wat ik zelf uitgevoerd heb en ik moet daar bijvoorbeeld de reactievergelijking van kunnen geven. Met wat achtergrondinformatie erbij moet dat uiteindelijk een volledig VWO6 waardig werkstuk worden. Alleen toen ik wilde beginnen stuitte ik op het eerste probleem: Wat wordt mijn onderwerp. Heeft iemand hier misschien suggesties?

Berichten: 1.153

Re: [scheikunde] Idee

ten eerste kijk eens rond op dit froum. er zijn een hoop 6 VWO-ers die met het zelfde probleem hier zijn gekomen. daar kan je dus genoeg ideen vinden.

daarnaast wat vind je zelf leuk? waar zou je meer van willen weten? neem dit als vraag stelling en kom dan met een vraag van hoe kan ik hierbij een experiment uitvoeren.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] Idee

Je kan ook eens kijken naar 'onze links' en dan met name de verzameling sites met ideeën voor profielwerkstukken en praktische opdrachten!

En een opsomming geven van wat jij boeiend vindt in de chemie is ook wel handig :)

Berichten: 31

Re: [scheikunde] Idee

Ik vind drugs wel interessant maar daar zullen we het maar niet over hebben op dit forum :)

Verder iets wat een maatschappelijke toepassing heeft. Ik heb de vorige keer een methode behandeld waarmee de politie vroeger alcohol in je adem aantoonde. Zulke dingen boeien mij wel. Ik ben niet echt het type wat een bio-batterij interessant vind.

Ik heb hier een beetje op het forum rondgekeken maar het wordt al gelijk zo diep de chemie in. Zoals ik al zei voel ik meer voor iets met een directe maatschappelijke connectie.

Heeft al iemand een suggestie?

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] Idee

Kijk eens naar de stoffen die in bijvoorbeeld Nicotinel of andere STOP-roken spulletes zitten, bepaal bijvoorbeeld hoeveel Nicotine er nou echt in zit of zo.
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reageer