spelletjes?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 318

spelletjes?

Weet iemand van jullie nog leuke spelletjes om in de klas te spelen?

glijk wat! ik verveel me de laatste tijd zo dood in de Nederlandse les, de bio is saai (niet de leerstof! wel de leeraar en zijn manier van lesgeven)

zelfs de chemie valt tegen omdatk al heel dat boek van voor naar achter gelezen heb en het overgrote merendeel van mijn klas dat boek liever in de fik zou steken en dus geen bal van chemie begrijpt (waardoor de les immens traag gaat).

Kamertje verhuren benk nu ook al beu gespeeld en ik heb nood aan vernieuwing...

kan iemand mij anders uitleggen hoe je met een TI-83 spelletjes kan maken? programmeren zo... :)

je ziet maar!

alvast bedankt 8-[

Berichten: 254

Re: spelletjes?

Jaa daar ben ik ook benieuwd naar hoe je dat moet doen!! 8-[

Ikzelf heb zo'n nieuwe Casio rekenmachine (die werkt gewoon hetzelfde, alleen dan een beter design) Het is mogelijk om dit met een kabeltje wat bij je rekenmachine zit te doen, maar school haalt die eruit :)

Re: spelletjes?

Ik heb zelf TI-83 gehad heb nu Plus...

Met die kabel die erbij zit iemand vinden die de spelletjes heeft + kabel erin steken enzo...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: spelletjes?

Of gewoon zelf een computerkabeltje maken en dan maar spelletjes en programmaatjes downloaden en spelen.

Spelletjes zelf schrijven kan alleen op de pc en dan later naar je rekenmachine sturen aangezien je al die ion-files nodig hebt en het min of meer moet installeren. Je kan op http://www.ticalc.org daar vast ook wel informatie over vinden...

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: spelletjes?

Programeren van spelletjes vind ik zelf erg moeilijk, ik heb een spel gemaakt waarbij je het getal moest raden, daar was ik 2 uur mee bezig, maar voor degene die hem wil weten:

Code: Selecteer alles

0 store (->)F

ClrHome

randInt(1,1000) store (->)A

Output(4,4,"GETAL TUSSEN"

Output(5,6,"1-1000"

Pause 

ClrHome

Lbl 1

Input "RAAD HET GETAL : ",B

If B>A:Then:Goto 10:Else

If B<A:Then:Goto 11:Else

If B=A:Then:Goto 12

Lbl 10

F+1 store (->)F

randInt(1,4) store (->)I

If I=1:Then:Disp "LAGER":Goto 1:Else

If I=2:Then:Disp "TOO HIGH":Goto 1:Else

If I=3:Then:Disp "HIJ ZIT LAGER":Goto 1:Else

If I=4:Then:Disp "LOWER"

Goto 1

Lbl 11

F+1 store (->)F

randInt(1,4) store (->)J

If J=1:Then:Disp "HOGER":Goto 1:Else

If J=2:Then:Disp "TE LAAG":Goto 1:Else

If J=3:Then:Disp "GO UP":Goto 1:Else

If J=4:Then:Disp "UP UP UP"

Goto 1

Lbl 12

F+1 store (->)F

ClrHome

Output(4,5,"THE END"

Disp "BEURTEN:",F

Pause 

ClrHome

If F=15:Then:Output(4,5,"EXCELLENT"

Pause :ClrHome:Else

If 15<F and F<25:Then:Output(4,4,"KAN BETER"

Pause :ClrHome:Else

If F>26:Then:Output(4,5,"VERY BAD"

Pause 

F zou eigenlijk theta moeten zijn, maar kan ieder getal wezen,

veel plezier ermee

Als er iets niet klopt stuur mij dan een mailtje
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 96

Re: spelletjes?

Het programmeren van de spelletjes is niet echt moeilijk als je ervaring hebt met actionscript/basic/batch/html/php/javascript. De hele code is altijd hartstikke logisch :)

Ik ben zelf bezig met boter kaas en eieren. Morgen ga ik beginnen aan de code die daadwerkelijk checked of iemand wint 8-[ .

Als je vragen hebt, ik snap basic nu helemaal, en het boekje dat erbij zit heeft uitleg bij alle codes.

Berichten: 243

Re: spelletjes?

Jemig wat 'n gedoe. Kun je niet beter met pen en papier boter, kaas en eieren spelen, of gewoon een stok kaarten meenemen naar de les ? Daar heb ik genoeg lol mee gehad meen ik me te herinneren (hoezo ouwe *** ?). Of gewoon je gameboy.

Of je let op, dat kan natuurlijk ook. Afbeelding

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: spelletjes?

Pruts0r schreef: Jemig wat 'n gedoe. Kun je niet beter met pen en papier boter, kaas en eieren spelen, of gewoon een stok kaarten meenemen naar de les ? Daar heb ik genoeg lol mee gehad meen ik me te herinneren (hoezo ouwe *** ?). Of gewoon je gameboy.

Of je let op, dat kan natuurlijk ook. Afbeelding
Het programmeren is 90% van de fun, het spelen van het eigenlijke spel is bijzaak :D voor mij iig.

Berichten: 198

Re: spelletjes?

hier is dacht ik nog ergens een tread van...

"wat als je je verveelt in de les"

of zoiets in de aard

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: spelletjes?

Het programmeren is 90% van de fun, het spelen van het eigenlijke spel is bijzaak :D voor mij iig.
Helemaal mee eens Jorim, het maken is meer werk en vele malen leuker dan het spelen zelf.

Het programeren is veel werk omdat je telkens iedere code moet opzoeken, als je ooit een nieuwe GR koopt koop dan de TI-84+ (die heb ik ook), daar zit namelijk een programma bij om op te PC te programeren gaat stukken sneller :)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 318

Re: spelletjes?

Ik heb thuis een TI-83+ en daarbij zit ook een pc-programma, dus dat lukt wel... :D

Allesinds bedankt voor de tips!

grtz

Berichten: 318

Re: spelletjes?

kan je met je TI-83+ ook een soort virus maken? die zo al je instellingen veranderd, RAM cleared enzo??

lol

:D

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: spelletjes?

Je kan wel een nep virus maken, dat er even voor zorgt dat je beeldscherm met nummers komt vol te staan en je het alleen kan afbreken met ON
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 254

Re: spelletjes?

Het programeren is veel werk omdat je telkens iedere code moet opzoeken, als je ooit een nieuwe GR koopt koop dan de TI-84+ (die heb ik ook), daar zit namelijk een programma bij om op te PC te programeren gaat stukken sneller :D
Ik heb ook een nieuwe GR, het nadeel is alleen dat mijn school die kabel uit het pakket heeft gehaald om te voorkomen dat wij er spellen op zouden zetten Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: spelletjes?

Gemeen, je hebt er voor betaald ik zou hem vragen, want zij houden nu een deel van je aankoop in en dat mag volgens mij niet :D
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reageer