Spelenderwijze Chemie leren?

Moderator: Rhiannon

Reageer

Spelenderwijze Chemie leren?

Aan alle liefhebbers van Chemie:

Over Chemicus

De naam van dit spel zegt genoeg en is goed voor een leeftijd vanaf ca. 12 jaar tot.... Je kan spelend leren over o.a.:

Stoffen en hun eigenschappen, Atoomstruktuur en chemische bindingen, Elektrochemie, Zuren en logen en neutralisatie, Organische chemie, een nuttige Bijlage met tabellen, ...

Al deze en andere kennis moet je toepassen om Chemicus tot een goed einde te brengen...En persoonlijk vind ik dit spel het beste educatieve game ooit gezien [!]

Ook wil ik terloops even vermelden dat in deze reeks ook Fysicus en Biotopia is uitgegeven (Standaard Uitgeverij -Artattack grafische vormgeving)


Alle vragen zijn steeds welkom! Ook als je ooit Chemicus speelt en vastzit, één adres hé :D

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

IS dit spel in de winkel te koop of moet je het ergens downloaden?
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 205

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

chemicus

WHAHAHA 'k denk ik zoek eens op wat voor soort spel het is... 12 jr+ is denk ik ruim overdreven :) overgens was ik vroeger helemaal verslaaft aan dit soort spellen :)

maar ik heb het spel zelf niet dus eigenlijk heb ik geen recht op spreken :D

(overgens een van de weinige spellen die ook op mac draaid)

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Hey :)

Zou ik mogen vragen in welke zin je 12 jr + overdreven vindt? Ik heb ook gezegd ca. (ongeveer) vanaf 12 jaar...

En mag ik ook vragen welke games zoals dit genre jij vroeger reeds bent aan verslaaft geweest? Geef eens enkele titels op als je wil? Ben nieuwsgierig hé :)

Het spel moet je wel kopen in de winkel...enkel in België in de winkel te kopen, in Nederland en andere landen kan men het online bestellen...ik doe daar momenteel navraag naar :) ...en hoop hier heel binnenkort de juiste hyperlink te mogen plaatsen :D waar jullie Chemicus kunnen aanvragen.

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

hier ben ik weer!

Ik heb antwoord gekregen en kan nu de juiste link plaatsen naar de pagina waar je Chemicus kan bestellen. Staat op www.proxis.be. Ik zocht het even voor jullie op, klik hier en je ziet het meteen.

Veel plezier ermee mocht je overtuigt zijn om het eens te proberen!

En als je ooit vast zit in Chemicus, je weet me wel te vinden hé?

:D

Berichten: 243

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Zeg Michael11, ik word nu wel heel benieuwd... Vind jij dat spel echt zo te gek, of ben je voor een procent of 40% eigenaar van het bedrijf dat dit spel produceert ?? :D

Berichten: 254

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Aan alle liefhebbers van Chemie:
Hmm een betere plaats om dit bericht te plaatsen is er niet! :D
Zeg Michael11, ik word nu wel heel benieuwd... Vind jij dat spel echt zo te gek, of ben je voor een procent of 40% eigenaar van het bedrijf dat dit spel produceert ?? :)
daar ben ik ook wel benieuwd naar! :)

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Hey :D ,

Dé goede plek hé op dit forum? Beheerder Jorim heeft me naar deze topic verwezen, het forum zelf ontdekte ik via de google-zoekmachine :)

En ik ben zeker niet de eigenaar of wat dan ook van Chemicus hoor! Gewoon een enthousiaste liefhebber van Chemicus, maar ook van alle andere degelijk educatieve games, want spelenderwijze (bij)leren...mooier kan ik het me niet indenken om kennis op te doen... :)

En op verschillende fora ben ik aktief op zoek naar personen die ook games spelen als deze door Artattack zijn gemaakt, oorspronkelijk uit Duitsland gecreëert door Heureka Klett!

Ik heb toch al enkele jonge personen gevonden, zal ik wat reclame maken voor dit forum ?

Tot de volgende :)

Berichten: 205

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Michael11 schreef: Hey :) ,

Dé goede plek hé op dit forum? Beheerder Jorim heeft me naar deze topic verwezen, het forum zelf ontdekte ik via de google-zoekmachine :P

En ik ben zeker niet de eigenaar of wat dan ook van Chemicus hoor! Gewoon een enthousiaste liefhebber van Chemicus, maar ook van alle andere degelijk educatieve games, want spelenderwijze (bij)leren...mooier kan ik het me niet indenken om kennis op te doen... :)

En op verschillende fora ben ik aktief op zoek naar personen die ook games spelen als deze door Artattack zijn gemaakt, oorspronkelijk uit Duitsland gecreëert door Heureka Klett!

Ik heb toch al enkele jonge personen gevonden, zal ik wat reclame maken voor dit forum ?

Tot de volgende :P
zozo... je zou toch denken dat je dat spel dach en nacht speeld, en geen tijd heeft om het te promoten :P

maar kan je een site geven met wat screen shots of anders zelf ff wat coole plaatjes van het spel willen posten....? :)

overgens denk ik dat ik liever half life 2 speel en dan gewoon oplet op school :D

Re: Spelenderwijze Chemie leren?

Wil je enkele screenshots bekijken van Chemicus?

Op deze Duitstalige website-pagina kan je eens kijken :)

Groetjes Michaël :)

En Groentje,, je bent een vrij mens, als jij graag Half Live speelt is dat ook best oké :D :)

Reageer