Springen naar inhoud

vaardigheden leerkracht scheikunde onderbouw

• Log in om te kunnen reageren

Anneke_CF

Anneke_CF

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten

Geplaatst op 23 februari 2005 - 23:19

Voor vakdidactiek scheikunde hebben we (studenten lerarenopleiding differentiatie scheikunde) de opdracht gekregen een lijst op te stellen met kennis/vaardigheden die een leerkracht scheikunde nodig heeft.

Ben jij een leerkracht scheikunde?
Kun je ons dan helpen door te laten weten welke scheikunde-vaardigheden belangrijk zijn? Ik ben vooral op zoek naar niet voor de hand liggende zaken die we niet in handboeken gaan terugvinden als bijv. "[in staat zijn stoffen veilig op te slaan] of een afvalpark voor reagentia aanleggen.

Alvast bedankt voor je reactie :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jantine_CF

Jantine_CF

• Chemieforum.nl erelid
  • 485 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 februari 2005 - 10:51

Uhm dat is weer nieuwe mode he, 'vaardigheden' en 'competenties' :D . Ik kan er wel een paar verzinnen. Ik heb tenslotte in het onderwijs gewerkt Geplaatste afbeelding .

- stimuleren van een onderzoekende houding bij leerlingen
- scheikundige onderwerpen laten aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen
- kunnen begeleiden en stimuleren van werken in groepjes
- samenhang van scheikunde met andere natuurvakken en maatschappelijke zaken laten zien

Nou zoiets??

Eureka_CF

Eureka_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 10:38

Grappige dingen zeggen om de chemie levender te maken, zoals: het ene stofje doet het met het ander.
Dat soort dingen houdt de aandacht erbij.

:D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures