Springen naar inhoud

Acetilsalicylzuur + methanol reactie

• Log in om te kunnen reageren

Dutchie

Dutchie

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 13:50

Hey,

kan iemand aub even helpen? We hebben een titratie gedaan van Acetilsalicylzuur met als oplosmiddel methanol en dat getitreerd in natriummethoxide. Ik vind de stochiomėtrische formules niet meer terug. Ik hbe ook op internet gekeken maar ik vind het nergsens terug.

Zou iemand die hier vlug kunnen plaatsen aub? Ik weet dat er hier genoeg mensen zijn die hier het antwoord op weten

Dank bij voorbaat

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Pruts0r

Pruts0r

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 14:05

Wat voor reactie vindt er plaats ? De stochiometrie is vervolgens af te leiden uit de structuurformules, en die weet je vast wel aangezien je er een titratie mee hebt gedaan.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 maart 2005 - 14:12

Stochiometrie, dat was toch iets met verhoudingen ??

De methanol is alleen het oplosmiddel, zou verestering kunnen veroorzaken, maar is erg onwaarschijnlijk zonder extra hulp...

C8H7O3COOH + OH- => C8H7O3COO- + H2O

[edit] Sorry Pruts0r, ik verpest nu zeker je gehele 'ik help maar zeg niks voor strategie' :D

Veranderd door Jorim, 02 maart 2005 - 14:13

Pruts0r

Pruts0r

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 15:20

Maakt niet uit, Jorim, ik vrees dat de Dutchie blijer is met jouw post dan de mijne...

Maar de base is in dit geval MeO- , ipv HO- , al maakt dat voor de reactie natuurlijk niets uit.

edit : typo

Veranderd door Pruts0r, 02 maart 2005 - 15:21

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures