[scheikunde] chemische evenwicht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 22

[scheikunde] chemische evenwicht

N2(gas)+3H2(gas) <=> 2NH3(gas)

Bij 727°C en evenwicht bevinden zich in een reactievat van 2,0 L: 1,73g NH3(gas) , 28,84g N2(gas) en 3,24g H2(gas).

Bereken de waarde van K

ik heb dit: NH32/ N2*H2³ ( dit zijn concentraties)

hoe moet het nu verder?

Jorim: Wel even afsluiten met {/sub}

Beryllium: normaal gesproken kan je beter vragen over hetzelfde onderwerp in één topic zetten. Omdat er nu al beantwoord is laat ik het zo, anders lopen vragen en antwoorden raar door elkaar heen. Weet je het voor de volgende keer :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] chemische evenwicht

giovanni armani schreef: N2(gas)+3H2(gas)(dubbele pijl) 2NH3(gas)

Bij 727°C en evenwicht bevinden zich in een reactievat van 2,0 L: 1,73g NH3(gas) , 28,84g N2(gas) en 3,24g H2(gas).

Bereken de waarde van K

ik heb dit: NH32/ N2*H[SUB]2³ ( dit zijn concentraties)

hoe moet het nu verder?
Bereken hoeveel mol en hoeveel mol per liter van elk van de stoffen aanwezig is, en inpluggen maar.

Berichten: 22

Re: [scheikunde] chemische evenwicht

kunt u mischien duidelijker zijn ik ben hier echt niet goed in

Berichten: 12

Re: [scheikunde] chemische evenwicht

Ik heb je andere post geantwoord, deze vraag is in de aard van die.

Hou er wel rekening mee dat je in een 2 liter vat werkt, en je moet je concentraties uitdrukken in mol/l dus als je het aantal mol berekent dat bij evenwicht in het vat is moet je het nog delen door 2 om het uit te drukken in mol/l zet je deze waarde in je vergelijking voor K dan zou je het antwoord moeten hebben.

Greetzz.. duckie

Berichten: 22

Re: [scheikunde] chemische evenwicht

dank u

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] chemische evenwicht

Je moet ook afsluiten met {/b} :D

Jorim: Of eerst de tekst die dik moet selecteren en dan op de b-knop drukken.
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reageer