Springen naar inhoud

Vlekkenzout

• Log in om te kunnen reageren

marnix_CF

marnix_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 13:04

Goede dag, graag had ik wat info over "vlekkenzout" gehad. Wat is dit precies? Is het schadelijk voor milieu? Kan je met de blote hand in de oplossing met water werken of is dit niet zo'n goed idee?

Hartelijk dank,

Marnix

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 13:18

sorry hoor maar je mag ook zelf zoeken:

GOOGLE
deze resultaten

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 maart 2005 - 13:53

sorry hoor maar je mag ook zelf zoeken:

GOOGLE
deze resultaten

Normaliter ben ik het hier helemaal mee eens, maar nu niet :D ik kan ook niet vinden wat vlekkenzout nou precies is. Of ik nou Nederlandstalig of Engelstalig (stain salt) zoek het levert gewoon niks nada noppes op. Alleen huishoudsites die vertellen dat het zo goed werkt!

Dus Jeroen laat maar zien wat jij WEL vindt met google :)

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 14:16

ik geef toe ik heb niet alle 371 resultaten bekeken.

Mijn eerste opmerking: lees gewoon op een pakje in de winkel (dit advies hebben wel ook al honder keer gegeven bij andere huishoudmiddelen)

maar ok..ik heb even wat gezocht in de resultaten (alleen van de eerste pagina)

Vlekkenzout is een wasmiddelversterker.
Bron: http://www.huishoudp...I...ekkenzout??

Door ingrediŽnten als enzymen en ossengal wordt de was gegarandeerd wťl goed schoon.
Bron: http://www.hginternational.com/nl/

Bij hardnekkige vlekken kunt u aan het wasmiddel een beetje vlekkenzout toevoegen. Als alternatief kunt u de vlek voor het wassen behandelen met warme alcohol, citroensap, azijn, zout of een beetje witte aalbessensap.
http://www.c-en-a.nl/service/customer/lexicon/

dus je kan zeggen vlekkenzout bevat: enzymen, ossegal, iets zuurs. Maar zeer waarschijnlijk ook een gedeelte soda.

Veranderd door JeroenC, 07 maart 2005 - 14:17

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 maart 2005 - 14:24

Door ingrediŽnten als enzymen en ossengal wordt de was gegarandeerd wťl goed schoon.
Bron: http://www.hginternational.com/nl/

Ik intepreteerde dat verhaal, soortgelijk op andere sites, toch heel anders. Standaardmixjes van vlekkenzout, enzymen en ossegal en niet dat vlekkenzout bestaat uit die dingen...

Vaag dus...

Verder ben ik het met je beschrijving wat het ongeveer is en doet natuurlijk wel eens :D

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 14:29

dit stukje staat midden in een stukje tekst over het middel van deze reclame. Ik neem aan dat je niet gaat zeggen "mijn middel maakt goed schoon maar, Door ingrediŽnten als enzymen en ossengal wordt de was gegarandeerd wťl goed schoon." Dan gooi je je eigen ramen toch in?

dus vandaar dat ik denk er in vlekkenzout o.a. enzymen en ossengal (is dit niet hetzelfde???) zit.

Hou er wel rekening mee dat iedere fabrikant natuurlijk eigen ingredienten heeft.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 maart 2005 - 14:37

Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat hun middeltje vlekkenzout, enzymen en ossengal bevatte, naja zal wel scheel gekeken hebben ofzo, want anders gaat je ruitensmijterij inderdaad op.

Ossengal, als het ťťn ossengal is dan weet ik niet hoe je het moet beschrijven, maar in de gal wordt galzuur gemaakt, dat is weer wat anders, helemaal hetzelfde ( enzymen en ossengal) zal het niet zijn.

JohnDo

JohnDo

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 15:06

Is het schadelijk voor milieu? Kan je met de blote hand in de oplossing met water werken

Nou ik heb niet veel informatie gevonden over vlekkenzout (gezocht met google natuurlijk) en afgezien de discussie tussen Jorim en Jeroen. Vlekkenzout is net zo schadelijk voor het mileu als een wasmiddel en ja je kan met je blote hand in de oplossing met water werken. Je kan zelfs een douche mee nemen, mits je je goed afspoeld.

marnix_CF

marnix_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 15:40

Ik had inderdaad reeds op Google gezocht maar vond niks, vandaar mijn hoop op het Chemieforum. Ondertussen wel te weten gekomen dat dit percarbonaat zou bevatten. Maar meer ben ik hier niet mee daar het waarschijnlijk slecht een bestandsmiddel is.

Het (veelvuldig) kunnen aanraken met de blote hand is belangrijk daar ik dit product niet in de wasmachine gebruik maar voor een ander doeleind. Het is belangrijk dat ik weet of het zwaar of licht belastend is voor mens ťn milieu, daar het in een omgeving gebruikt wordt (school) waar het gebruik van non-toxische middelen erg hoog op het verlanglijstje staat.

In ieder geval reeds bedankt voor de reacties,

Marnix
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

JohnDo

JohnDo

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2005 - 16:18

oke, heb even een flesje gepakt. Voorzorgmaatregelen: indien onverdund wordt gebruikt - irriterend voor de ogen, dus aanraking vermijden. handen wassen na gebruik van het product, ingeval inslikken (geen bellen blazen) maar direct een arts waarschuwen, damp niet inademen (ahum vraag mij af wanneer er damp onstaat). Bevat niet-ionogene oppervlakte-actieve stoffen (5-15%), conserveringsmiddel, enzymen. Helaas geen gal aanwezig. sorry Jeroen en Jorim.

Dus wat ik eerder zei, vergeet dat, neem er geen douche mee.
Bovenstaande geldt voor onverdund.

Veranderd door JohnDo, 07 maart 2005 - 16:22

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 07 maart 2005 - 16:51

Hou er wel rekening mee dat iedere fabrikant natuurlijk eigen ingredienten heeft.

Geen ossengal bij jou dus, simpel...

btw het is Jorim anders lijkt het helemaal zo op die ene tv-zender :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures