[scheikunde] Onderwerp voor Engels artikel.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 14

[scheikunde] Onderwerp voor Engels artikel.

Hallo

Ik moet voor mijn studie (3de jaar HLO-Chemie) een artikel van 12 pagina's in het engels schrijven.

Nu ben ik op zoek naar een leuk onderwerp! (moet een raakvlak met chemie hebben)

Het moet een onderwerp zijn waar ik een grappig, beetje luchtig artikel over kan schrijven, dat makkelijk de 12 pagina's haalt.

Ik kan wel over polymeren ofzo gaan schrijven, maar dat heeft de docent vast al 100 keer eerder gelezen... Dus ik wil wat orgineels... En er moet natuurlijk genoeg literatuur op internet over te vinden zijn...

Wie weet een leuk onderwerp?

Alvast bedankt!

Berichten: 1.122

Re: [scheikunde] Onderwerp voor Engels artikel.

Hallo,

Ik kan zo op de late avond natuurlijk altijd wel even wat uit m'n mouw schudden:

- Het gebruik en de analyse van kleurstoffen in voedingsmiddelen en andere alledaagse producten.

- Het gebruik en de werking van bacteriën en schimmels in de voedingsmiddelen industrie.

- De invloed van verschillende soorten vetzuren op het lichaam (verzadigd/onverzadigd/dierlijk/plantaardig etc) .

- Analyse van kunstmest in grond- en oppervlaktewater

- Het volledige proces (kraken/raffineren etc) van ruwe aardolie tot vaseline/labello

- etcetera etcetera.

Als je het echt in één specifieke richting zoekt (analytisch/biochemisch/medisch) dan moet je het maar zeggen, dan kan ik vast en zeker nog wel meer verzinnen.

Grtz Bas

Berichten: 14

Re: [scheikunde] Onderwerp voor Engels artikel.

Dankjewel!

Het kraken van aardolie tot en met Labello is leuk! Die ga ik doen!

Groetjes Susanne

Berichten: 1.122

Re: [scheikunde] Onderwerp voor Engels artikel.

och, wat zit ik toch vol met goede ideeën..... ow sorry, nu ben ik mijzelf schouderklopjes aan het geven :D :D

Over het 'labello' onderwerp heb ik onlangs nog een artikel geschreven voor 'wetenschapsjournalistiek'. Dus als je interesse hebt? Het was wel en artikel voor de KIJK dus ik betwijfel eigenlijk of je daar wat aan hebt voor het HLO, maar dat mag je zelf beslissen Afbeelding

succes er mee!

Grtz Bas

Reageer