melk met prik

Moderator: Rhiannon

Berichten: 13

Re: melk met prik

pangeaman schreef:Raspoetin schreef eerder; '' En dan is er nog zoiets als vraag en aanbod.....'', maar bedenk wel dat als er bubbeltjesmelk zou zijn, de jeugd meer melk zou gaan drinken ,vooral op school. want alles waar tegenwoordig ''bubbels'' in zit is cool. gewone melk is niet cool.

dus als dit lukt ; heb je het bekende GAT in de markt ,toch....? :roll:   :P  

groeten pangeaman


Ik heb laatst een marktonderzoek moeten houden naar een frisdrankproduct met bubbeltjes, en 7% van de jongeren (tussen de 15 en 25 jaar) vond het hinderlijk dat er koolzuur in zit.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: melk met prik

Conclusie? 93% vind het dus wel prima dat er bubbeltjes in zitten....hoe zou zich dat verhouden bij melk?
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 119

Re: melk met prik

Conclusie? 93% vind het dus wel prima dat er bubbeltjes in zitten....hoe zou zich dat verhouden bij melk?


mijn persoonlijke mening is dat prik niet thuis hoort in melk. ondanks het feit dat het misschien voor geen meter smaakt.

Een lekker groot glas koude melk vind ik heerlijk, maar als er prik op zit is het dan nou steeds zo lekker fris? is het dan nog steeds zo makkelijk weg te drinken.

behoud melk zijn functie als frisse dorstlesser dan nog wel?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: melk met prik

Ik heb geen idee of het kan, maar het idee alleen al is genoeg om me hard hollend een bakje te laten zoeken.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: melk met prik

Snelle jelle reageerde als volgt;



mijn persoonlijke mening is dat prik niet thuis hoort in melk. ondanks het feit dat het misschien voor geen meter smaakt.

Een lekker groot glas koude melk vind ik heerlijk, maar als er prik op zit is het dan nou steeds zo lekker fris? is het dan nog steeds zo makkelijk weg te drinken.


maar zet maar eens een flesje 7 up of cola koud in de koeling, haal het eruit , en drinken maar , lekker koud met bubbels. kan je het al voorstellen snelle jelle , je zet een blikje melk lekker in de koeling , haal het koud eruit , zeg maar op een zomer dag en drinken maar die bubbels. aan alcoholvrij bier stond ook iedereen klaar met een mening , maar het is wel algemeen aanvaard nu. dat hadden ze vroeger in de middeleeuwen ook niet verwacht dat er nog weleens een malt op de markt zou komen. die hadden zich suf gelachen,waarschijnlijk. haha

groeten pangraman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Berichten: 119

Re: melk met prik

pangeaman schreef:maar zet maar eens een flesje 7 up of cola koud in de koeling, haal het eruit , en drinken maar , lekker koud met bubbels. kan je het al voorstellen snelle jelle , je zet een blikje melk lekker in de koeling , haal het koud eruit , zeg maar op een zomer dag en drinken maar die bubbels. aan alcoholvrij bier stond ook iedereen klaar met een mening , maar het is wel algemeen aanvaard nu. dat hadden ze vroeger in de middeleeuwen ook niet verwacht dat er nog weleens een malt op de markt zou komen. die hadden zich suf gelachen,waarschijnlijk. haha

groeten pangraman.
nou kijk dat ben ik in eerste instantie wel met je eens! dat is ook heerlijk. maar kijk het blijft toch koolzuur en dat drink je toch minder snel weg. natuurlijk als ik echt dorst heb drink ik ook zo een glas weg maar probeer maar eens zo'n grote beker van de mac donalds ineens leeg te worden(of maak ik nu reclame Afbeelding) dan begin je ook te boeren en te doen!
koolzuur houdende dranken zijn moeilijker snel weg te drinken dan koolzuur vrije dranken(waaronder ook de huidige melk valt)

maar inderdaad welke middeleeuwse boer had ooit verwacht dat er iemand met het idee van malt kwam, wat ik overigens persoonlijk geen bier vind :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: melk met prik

als ik dorst heb, vind ik bubbels irriterend, daardoor kun je geen grote slokken nemen maar moet je telkens even wachten zodat die prikkels over gaan.

als het zomer is neem ik nu al een groot glas melk om op te drinken. ik zie echt niet in waarom je er bubbels in zou doen.

je zei dat je het gat in de markt hebt gevonden, maar er drinken nu toch al heel veel mensen melk, dus ik denk niet dat dat zoveel zal toenemen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 119

Re: melk met prik

ik geloof dat we inmiddels al een rijtje hebben waarom het geen goed idee is:
  • 1. is het wel produceerbaar?

    2. is het wel lekker?

    3. geen goede dorstlesser

    4. wordt er niet al heel veel melk gedronken?
kijk een kleine samenvatting van het forum :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: melk met prik

kijk snellejelle je zegt; ''IK GELOOF'', je bent erzelf nog niet zeker van,

1. is het wel produceerbaar?, door simpele mensen als wij,waarschijnlijk niet, door de industrie zeer zeker wel. die hebben altijd wel een manier om een product te produceren en zelfs goed te promoten.

2. is het wel lekker? , weet niemand zeker, maar gemaakt door onze simpele zielen zoals wij gewone burgers zijn, zal het op smaakgebied geen uitmuntend succes worden, maar geproduceerd door de industrie, ja die geven er net dat ene lekkere smaakje aan , waar je voor valt als een blok.

3. geen goede dorstlesser, zou kunnen, maar dat kun je dan van al die andere frisdranken met bubbels ook zeggen. maar ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. vooral zomers.

4. wordt er niet al heel veel melk gedronken?, daar zit ook wat in, maar zoals gezegt over het alcoholvrije bier, ''wordt er niet al heel veel bier gedronken '' dat kan je stellen zo, maar ondanks dat zit alcoholvrij toch in de lift,welliswaar een langzame lift, maar hij stijgt.

malt is dus geen kinderdood gestorven.

kijk een kleine samenvating met tegenargumenten.

kruip in de pen , denk en schrijf, wie durft......... Afbeelding :roll: :P

groeten pangeaman.

''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Berichten: 119

Re: melk met prik

pangeaman schreef:kijk snellejelle je zegt; ''IK GELOOF'', je bent erzelf nog niet zeker van,

1. is het wel produceerbaar?, door simpele mensen als wij,waarschijnlijk niet, door de industrie zeer zeker wel. die hebben altijd wel een manier om een product te produceren en zelfs goed te promoten.

2. is het wel lekker? , weet niemand zeker, maar gemaakt door onze simpele zielen zoals wij gewone burgers zijn, zal het op smaakgebied geen uitmuntend succes worden, maar geproduceerd door de industrie, ja die geven er net dat ene lekkere smaakje aan , waar je voor valt als een blok.

3. geen goede dorstlesser, zou kunnen, maar dat kun je dan van al die andere frisdranken met bubbels ook zeggen. maar ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. vooral zomers.

4. wordt er niet al heel veel melk gedronken?, daar zit ook wat in, maar zoals gezegt over het alcoholvrije bier, ''wordt er niet al heel veel bier gedronken '' dat kan je stellen zo, maar ondanks dat zit alcoholvrij toch in de lift,welliswaar een langzame lift, maar hij stijgt.

malt is dus geen kinderdood gestorven.

kijk een kleine samenvating met tegenargumenten.

kruip in de pen , denk en schrijf, wie durft......... Afbeelding   :roll:   :P  

groeten pangeaman.

ik zei inderdaad geloof, maar dat sloeg niet op mijn argumenten. dat sloeg op het feit dat ik geloof dat er genoeg tegenargumenten waren om eens een overzicht ervan te maken
  • 1. het is misschien mogelijk om te produceren,misschien wel moeilijk en dus kostbaar

    2.is het dan nog wel gezond? als er allerlei smaak rotzooi doorheen wordt gegooid?

    3.ze worden inderdaad goed verkocht, maar is het daarom ook een dorstlesser? het is misschien lekker bij warm weer. en het wordt goed verkocht,maar wordt melk ook niet goed verkocht? ik werk namelijk zelf ook in een supermarkt en kan dus een beetje zien hoeveel er wordt verkocht, maar naar schatting zal de melkverkoop niet veel onder doen voor de frisdrank verkoop!

    4.en over het malt bier, dat wordt inderdaad meer gedronken. maar is dat niet meer omdat het alcohol vrij is en je dan dus nuchter blijft! niet omdat het nou zoveel lekkerder is!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: melk met prik

Snellejelle schreef:
  • 1. het is misschien mogelijk om te produceren,misschien wel moeilijk en dus kostbaar

    2.is het dan nog wel gezond? als er allerlei smaak rotzooi doorheen wordt gegooid?

    3.ze worden inderdaad goed verkocht, maar is het daarom ook een dorstlesser? het is misschien lekker bij warm weer. en het wordt goed verkocht,maar wordt melk ook niet goed verkocht? ik werk namelijk zelf ook in een supermarkt en kan dus een beetje zien hoeveel er wordt verkocht, maar naar schatting zal de melkverkoop niet veel onder doen voor de frisdrank verkoop!  

    4.en over het malt bier, dat wordt inderdaad meer gedronken. maar is dat niet meer omdat het alcohol vrij is en je dan dus nuchter blijft! niet omdat het nou zoveel lekkerder is!


1-koolzuur in een drankje dwingen is niet zo duur, er zijn legio voorbeelden die dat bewijzen (cola)

2-Koolzuur ontleedt in water en koolstofdioxide....nee, is niet gevaarlijk te noemen.

3-geen idee, zou men moeten testen.

4-klopt, ikk blijf er wel met mijn tengels vanaf.... :wink:
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: melk met prik

1. lala heeft gelijk, produktiekosten zijn niet zo hoog , kijk maar naar de verkoop van goedkope cola , sinasblikjes (gemiddeld E 0.15 - E 0.17 ).

2. je zei ( is het dan nog wel gezond? als er allerlei smaak rotzooi doorheen wordt gegooid?) inelk produkt zitten tegenwoordig toch middelen om bijvoorbeeld de houdbaarheid te verlengen, of een lekkerder smaakje , of kleurtje, of een combinatie van alles. kijk wat er op de meeste produkten staat vermeld bij ingredienten. heb je toch gelijk al geen trek meer. dus als je van mening bent dat bubbels met prik ongezond zou kunnen zijn, dan moet je in de supermarkt waar je werkt alle produkten bekijken en omkeren , en daarna jezelf afvragen hoeveel meer produkten die er zijn die waarschijnlijk ongezonder zullen zijn dan bubbels met prik.

3. er zijn tegenwoordig toch al verschillende uitvoeringen van melk met smaakjes, zoals met kiwi smaak, noem maar op . een soort ontbijtmelk is er ook al. overal is wel een markt voor.

en als melk nu al goed verkocht wordt , dan zal de verkoop waarschijnlijk alleen nog maar toenemen. wat denk je dat jonge moeders dan aan hun kinderen meegeven naar school? juist ja ''bubbels met melk''. en wat denk je dat de jonge jeugd dan zou kunnen zeggen?

die vinden het COOL om weer eens aan een niewe rage , modeverschijnsel mee te kunnen doen.

4. en over punt 4, malt bier , ja dat was/ is alleen als voorbeeld gebruikt door mij om aan te geven dat men bijvoorbeeld tot pakweg 25 jaar geleden zich ook niet voor kon stellen dat er alcoholvrij zou komen.

die konden dus ook niet vooruit denken.

wat ik wil zeggen is het volgende; om iets nieuws te bedenken wat er nog niet is , ja dat valt niet mee, al is de uitkomst nog zo makkelijk en ligt ie voor het grijpen. maar om een bestaand produkt aan te passen , dat is een stuk makkelijker. de basis is dus al gelegt.

melk is dus de basis, alles wat erbij komt is verbetering, zoals kleur , smaak , geur , ja misschien zelfs bubbels.

kom klim in je pen en reageer.

:roll: :P :P

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: melk met prik

Maar KAN het uberhaupt wel? CO2 is koolzuurgas en is zuur. Melk is basisch. Bovendien weet ik van de HAVO nog een experimentje met het aantonen van CO2 in uitgeademde lucht, waarbij je door een wasfles gevuld met calciumcarbonaat (?) moest ademen, en daarbij een neerslag ontstond...... En in melk zit calciumcarbonaat.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 119

Re: melk met prik

Maar KAN het uberhaupt wel? CO2 is koolzuurgas en is zuur. Melk is basisch. Bovendien weet ik van de HAVO nog een experimentje met het aantonen van CO2 in uitgeademde lucht, waarbij je door een wasfles gevuld met calciumcarbonaat (?) moest ademen, en daarbij een neerslag ontstond...... En in melk zit calciumcarbonaat.
om dus even op mijn punt terug te komen is het wel produceerbaar? ja ik snap ook wel dat het kan....je kunt ook melk en cola door elkaar gooien,maar krijg je dan het gewenste effect? krijg je dan geen chemische werkingen? dat is waar ik heen wil met de vraag is het wel produceerbaar

en natuurlijk met de smaak valt wat mee te doen en smaak blijft natuurlijk ook altijd een mening wat de een heerlijk vindt kan de andere afschuwelijk vinden

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: melk met prik

http://www.thuisexperimenteren.nl/science/...help/schelp.htm
Kalkwater: dit is een verzadigde heldere oplossing van calciumhydroxide in water; het is een reagens op koolzuurgas (CO2), en moet dus afgesloten van de lucht bewaard worden aangezien lucht CO2 bevat.

Code: Selecteer alles

Reactie: CO2 + Ca2+ + 2OH- --> CaCO3(s)  + H2O
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer