Twee poeders

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Twee poeders

Ben in het bezit van een 2mm dikken messingplaat van 220 bij 220 mm , nu wil ik deze van een zilverlaag voorzien en is mij verteld dat mensen die klokkenmaken dit doen door middel van Twee soorten poeders die een voor een vochtig opgebracht worden door ze met een natten doek er op te poetsen .

De volgorde hierin is niet belangrijk of men eerst met poeder A begint en dan poeder B maakt voor het resultaat niets uit na afloop van het poetsen zit erop de messingplaat een dun zilverlaagje.

Nu is mijn vraag wat voor poeders kunnen dit zijn, die deze reactie opgang brengen.

Berichten: 151

Re: Twee poeders

Moet het zilver wezen of zilver kleurig?

Als het gaat om de kleur zou je zink kunnen proberen, dit kan je erop krijgen met NaOH en Zn poeder, maar dat zal vast niet wezen wat je bedoelt.

Berichten: 251

Re: Twee poeders

wat wil je met die plaat aanvangen ? anders zou ik zeggen : gebruik een oplossing van een zilverzout en een gelijkspanningsbron......

ik herinner me nog een practicum waarbij we met cola en ?????? een zilverspiegel konden laten ontstaan aan de binnenkant van een proefbuis... mss weet iemand anders het recept nog ????

moèt het een zilverlaag zijn ? anders kan je chromeren overwegen ....

Reageer