Western Blot

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 218

Western Blot

Hoi hoi,

Voor een bedrijfsopdracht op school is mijn onderdeel van de groep, de eco-efficiëntie en duurzaamheid van Western Blot-techniek te onderzoeken. Zodat we later de verschillende soorten detectiemethoden van SOA's naast mekaar kunnen zetten.

Echter.... mijn probleem is: Waar kan ik een betrouwbare bron(nen) hierover vinden. Ik bedoel... vanzelfsprekend dat de fabrikant het product de hemel is prijst, maar betrouwbaar is dit niet.

Mijn vraag is dus, of iemand een website, boek, organisatie kent/weet. Waarin dergelijke aspecten in kaart worden gebracht.

Groetjes Luders

Berichten: 1

Re: Western Blot

Hey Luders,

Misschien staat er in het BINAs iets... :)

greetz,

Big Bird

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Western Blot

Dat wordt denk ik heel moeilijk om dat aan te tonen.

Ik kna maar een manier verzinnen door verschillende technieken zelf uit te proberen. Tweede poging mensen zoeken die vertrouwd zijn met deze techniek.

Succes
Misschien staat er in het BINAs iets...
In BINAS staat hier helemaal niets over :)

MvG Ron

Berichten: 62

Re: Western Blot

Zoek de protocollen op voor een western, (basis: eiwitgel + immunoblotting), en voor andere methoden.

Bekijk de tijd die voor een bepaling nodig is, en de chemicalien die je verbruikt (Acrylamide verbruik je, buffers kan je soms hergebruiken), en evt. de stroom die verbruikt bij de electroforese.

Doe dit ook voor de andere technieken, en je kan een vergelijking maken... Hierbij ga ik ervan uit dat de productie van de antilichamen voor de western buiten beschouwng mogen worden gelaten, daar de andere methoden ook daar (waarchijnlijk) gebruik van maken.

Ik denk verder dat een ELISA altijd wint van een western... sneller, gemakkelijk door een pipeteerrobot uit te voeren (high-througput), en minder gecompliceerd.

Reageer