Hovercrafts en bernoulli

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 19

Hovercrafts en bernoulli

Ja ik weet het de tigste keer over hovercrafts.

Wij bouwen er ook eentje voor ons PWS. Het probleem schuilt in het feit dat we dit ook nog eens natuurkundig moeten onderbouwen.

Dan kom je terecht bij de formules van Druk, lift kracht en luchtstromen.

Dus ook Bernoulli.

Nu heb ik hier al wat leuek dingen over gevonden, maar de man die de uitleg over de samenhang van druk en de wet van Bernoulli heeft geschreven kan niet omgaan met computers (tekstverwerkers en internet). Het probleem is namelijk dat overal waar een mooie ronde "ro" moet staan een "? " staat, vrij irritant, daarnaast schrijft meneer niet v^2 maar gewoon doodleuk v2... zeer verwarrend.

En hij stelt zn formules erg onoverzichtelijk op. als hij dingen deelt zet hij het er gewoon onder op de volgende regel ipv dat hij er even een lijn tussen gooit zodat we tenminste kunnen zien dat er gedeeld wordt.

anyway ik vroeg me af of er hier iemand was die me meer uitleg of de samenhang van druk en de wet van bernoulli (ivm hovercrafts) kon geven. Of dat er iemand is die een site weet waar dit wel (typografisch gezien) fatsoenlijk is weergegeven. (dan zoek ik hier even de mediatheek door op zoek naar Natuurkundige boeken.....

alvast bedankt
Knowledge is power, guard it well.

Re: Hovercrafts en bernoulli

ik heb een thesis gemaakt die niets anders besloeg dan het domein van de aerodynamica. ik denk da je niet goed zoekt, want op het internet is er ontzettend veel informatie te vinden over zo een algemeen onderwerp. bernoulli endergelijke is zeer gelinkt aan dit domein, dus ik denk da je op google gewoon eens "bernoulli" moet indrukken(en daarna op enter drukken). als je ook de stroming van de lucht rond het voertuig moet inschatten, is de term "Navier-stokes" ook belangrijk. denk als je dan nog geen duidelijke informatie vindt, dat je internet niet goed werkt :roll:

Re: Hovercrafts en bernoulli

sorry, bovenstaande post is van mij. maar blijkbaar staat hier gene editknop, ofwel kijk er over?

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Hovercrafts en bernoulli

sorry, bovenstaande post is van mij. maar blijkbaar staat hier gene editknop, ofwel kijk er over?
Je kan enkel wijzigen als je ingelogd was bij het plaatsen van je bericht.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Reageer