Project Honey Pot

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Project Honey Pot

Chemieforum.nl steunt sinds vandaag Project Honey Pot! Project Honey Pot is een systeem dat, met behulp van vele anderen, spambots (stukjes software die het internet afzoeken naar emailadressen) wil identificeren en er zo veel mogelijk informatie over wil krijgen om zodoende meer te weten te komen over de spam-cyclus.


Het verzamelen van emailadressen met als doel om daarna zoveel mogelijk spam te verspreiden is in veel landen (ook in Nederland) verboden en via deze weg kunnen de bedrijven worden achterhaald en zelfs worden aangeklaagd!


Voor meer details of om mee te doen, zie: projecthoneypot.org


Voor 'onze bijdrage' kijk hier...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Project Honey Pot

In combinatie met de ongelofelijke hoeveelheid spam die ik dagelijks ontvang op meerdere Chemieforum.nl adressen en een mailtje dat mij vertelde dat er met onze hulp weer een spambot is geïdentificeerd dacht ik weer eens aan Project Honey Pot.


Project Honey Pot (Project Honey Pot op Wikipedia) steunen wij nu sinds begin 2005 en de statistieken zijn best indrukwekkend.

Project Honey Pot statistieken over Chemieforum.nl schreef:# Harvester visits to your site(s): 833

# Recent visits (this week): 2

# Recent visits (this month): 11

# Spam traps issued on your sites: 10,384

# Spam received at your addresses: 104,933

# Received this week: 5,864

# Received this month: 19,624

# Comment spam posts to your site(s): 1,052
Tot een oplossing heeft ook dit project nog niet geleid, maar met een aanklacht in april 2007 van een miljard dollar en de grootste advocaat op spam gebied trek je wel de aandacht. Ik krijg het niet gevonden, maar vermoedelijk uitgelopen op niks, want zonder wereldwijd antispam beleid ben je nergens.


Voor meer details of om (toch) mee te doen, zie: projecthoneypot.org

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Project Honey Pot

Tja, spam... Afbeelding


De meest ergelijke uitvinding sinds het internet.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.816

Re: Project Honey Pot

Hoewel spam zeer ergelijk is, kan ik daar iets aan doen door te kijken bij de provider en er op reageren. Deleten enz.

Derhalve vind ik virussen en worms enz veel vervelender.
LiA

Reageer