non-metallisch goud

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 13

non-metallisch goud

Ik ben informatie aan het verzamelen over een goud vorm die, naar verluidt, vrij onbekend is. Ook worden er over de verschijningsvorm van deze stof, die in essentie goud zou zijn, nogal ongelofelijke uitspraken gedaan. Gezien mijn zeer beperkte kennis aangaande element-chemie e.d. zou ik een beroep willen doen op 'jullie' forum gangers.

Het gaat om goud dat chemisch is veranderd in een wit poeder. Het bestaat nog steeds uit goud en wordt ook wel 'Orbitally Rearranged Monoatomic Element' genoemd.

Deze link beschrijft de synthese methode en schijnt een patent te zijn:

http://www.subtleenergies.com/ormus/patents/ukpatent.htm

Nu mijn probleem:

Slaat deze synthese methode ergens op? (of is het bull****)

En wat is M-state gold?

En hoe weet ik of 'dit' patent echt is, of dat het er gewoon leuk uit ziet.

En wees gewaarschuwd het intikken van dergelijke termen leidt tot 'aparte' websites, :) die mij nogal onbetrouwbaar overkomen en helemaal niet wetenschappelijk, vandaar deze vragen ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: non-metallisch goud

Ik heb niet het geheel doorgelezen, dus over de details kan ik niet veel zeggen.

In eerste instantie lijkt me dit geen werkelijk bestaand patent. Waarom? Omdat er verslag wordt gedaan over vindingen uit het verleden die niet gestaafd worden met (een) referentie(s).

Voorbeeldjes van claims die met literatuur gestaafd behoren te worden:
In the 1960's, with the advent of greater analytical capabilities, it was established that many elements and in particular the transition metals are present in aqueous solutions as metal-metal bonded clusters of atoms.
Specifically, reduction of clusters of gold having greater than 11 atoms of metal is easily performed since the atoms themselves are spaced from each other in the salt similar to their spacing in the metal itself before dissolution.


Er zijn nog wel een paar van zulke voorbeelden te vinden, en daarom twijfel ik er sterk aan dat dit een bestaand patent is.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 142

Re: non-metallisch goud

Je zou het kunnen checken op deze link.

Als het een echt patent is moet ie daar terug te vinden zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: non-metallisch goud

Yuck. Ik heb dit maar even naar het discussieforum verhuisd. Ziet er inderdaad zeer vaag uit, het klinkt wetenschappelijk niet verantwoord! Het is al 16 jaar oud, en de term G-ORME komt in heel google scholar niet voor (alleen als Auteur...). Er bestaat ook een nederlands octrooi dat hiermee overeenkomt: NL8901538

Mijn oordeel is: onzin.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: non-metallisch goud

keyzplayer schreef: Je zou het kunnen checken op deze link.

Als het een echt patent is moet ie daar terug te vinden zijn.
Het is een echt patent, dat in een heleboel landen en talen is ingediend. Ik heb er op http://nl.espacenet.org/ zo tien varianten van gevonden:

NL8901538 (A)

JP2111820 (A)

FR2632974 (A1)

ES2016468 (A6)

DE3920144 (A1)

CH680136 (A5)

BE1003134 (A)

SE8902258 (L)

IT1237457 (B)

GB2219995

Maar dit alles zegt niet of het waar is. In elk geval is het patent niet veel langer geldig....

Berichten: 13

Re: non-metallisch goud

Bedankt voor jullie reactie... Met de genoemde sites kan ik weer even uit de voeten.

De links geven i.d.d. betere en schijnbaar betrouwbaardere documenten.

Er worden portjes met dit spul verkocht. Welke methode is geschikt om te testen of er goud in zit? Is Vlam AAS een optie?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: non-metallisch goud

Yuck, dit is een interessante vraag. Als ze gelijk zouden hebben, en deze atomen zijn tot hoge temperaturen stabiel en hebben een andere elektronenconfiguratie in de buitenste schil dan is AAS geen goede optie. Ik zou XRF proberen. Beter nog: probeer beide: AAS moet iets anders geven dan normaal goud, en XRF moet het als goud herkennen.

Berichten: 1

Re: non-metallisch goud

Dag zeer geleerde opponent Spanko Afbeelding . Je kunt de volgende analysetechnieken gebruiken voor het zogenaamde M-state gold

;)

Scanning Electron Microscopy (SEM)

Electron Probe Micro Analysis (EPMA)

X-Ray Fluorescence Spectrometry (XRF)

SecondaryIon Mass Spectrometry (SIMS)

Probeer echter niet direct XRF :) . Velen zijn je namelijk al voor geweest.

http://www.subtleenergies.com/ormus/tw/XRFM3Sea.htm

http://www.subtleenergies.com/ormus/tw/Definitions.htm

Helaas heb ik geen goed protocol kunnen vinden, maar als ik naar de kennis kijk van onze forumgenoten zal het protocol voor de m-state gold analyse m.b.v. XRF snel volgen.

Het is begrijpelijk dat het zogenaamde m-state gold je fascineerd en de reden waarom is ook duidelijk. Het raadsel van m-state gold is echter 1 van de 3. De tweede weet je ook, namelijk het oospronkelijke manna.

En nummer 3 is de theorie achter notch (Zie NCBI database). ;)

Reageer