in-process analysis

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

in-process analysis

Wat wordt er precies verstaan onder in-process analysis. Ik heb wel een idee wat het ongeveer inhoudt maar ik zou graag een goede definitie ervan willen hebben

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: in-process analysis

Kan je iets meer vertellen, ik kan er zo in ieder geval niks mee, zelfs niet creatief voor je googlen :) . Misschien ook verstandig om even te vertellen wat je denkt dat het inhoud.

Berichten: 5

Re: in-process analysis

Analyses kunnen in-line, on-line, at-line en off-line zijn en ik vraag me dus af of in-process analyse misschien hetzelfde is als de on-line en/of at-line analyse.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: in-process analysis

In-process lijkt mij te duiden dat tijdens een (productie)proces al een soort van controle wordt uitgevoerd. Dat is denk ik online.

Bijvoorbeeld, om te checken of een bepaalde reactie in je proces voldoende is gevorderd of dat er nog even gewacht moet worden met progressie naar de volgende stap.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 5

Re: in-process analysis

Ja volgens mij is dat het ook. vraag me alleen af of er nog verschillen zijn. Kan op internet nergens een echt goede definitie vinden van in-process analyse

Berichten: 243

Re: in-process analysis

Misschien heb je meer geluk als je zoekt op 'in situ analysis', volgens mij betekent dat (ongeveer) hetzelfde; het ligt er enkel aan wat je als process definieert.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: in-process analysis

Heeft het niet te maken met het feit dat het monster niet uit de produktie wordt genomen? Dus: er wordt een analyse gedaan op de processtroom zelf, en niet door monsters te nemen en te analyseren?

Dit is puur op basis van een linguistische analyse!

Berichten: 1.122

Re: in-process analysis

Heeft het niet te maken met het feit dat het monster niet uit de produktie wordt genomen? Dus: er wordt een analyse gedaan op de processtroom zelf, en niet door monsters te nemen en te analyseren?
Dat denk ik ook ja. Naar mijn mening is het dus ook hetzelfde als on-line.

(ik denk dat het enige verschil is dat op het lab de term 'on-line' wordt gebruikt en in een process 'in-process')

Grtz Bas

Berichten: 243

Re: in-process analysis

Hence : in situ.

Reageer