Springen naar inhoud

kunstmatige zoetstoffen

• Log in om te kunnen reageren

Gielen_CF

Gielen_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2005 - 18:03

hoi

ik ben op zoek naar namen van kunstmatige zoetstoffen

en waar ze eventueel te verkrijgen zijn

wie kan me hierbij helpen

groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Metavy

Metavy

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2005 - 18:30

Cyclamaat, sacharine, aspartaam, acesulfaam-k, om maar eens een paar voorbeelden te noemen. Je zou ook zelf kunnen zoeken op Google of zoiets, naar "kunstmatige zoetstoffen". Daar krijg je wel behoorlijk wat hits mee.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 maart 2005 - 20:04

4',1,6-trichloro-galacto-sucrose wordt in de VS en Canada verkocht onder de naam "Splenda".

Verder kun je de bovengenoemde zoetstoffen hier wel kopen, maar geen van allen in een zuivere vorm. Zo zou het namelijk onbruikbaar zijn. Die stoffen zijn allemaal onmetelijk veel zoeter dan suiker in verdunde vorm.

Nog een laatste: het eiwit thaumatine is ook erg zoet.

Gielen_CF

Gielen_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2005 - 21:08

ik heb op google gezocht

ma moet eerlijk toegeven dat als leek het erg moeilijk is om het van elkaar te onderscheiden

ik wil het namelijk gebruiken voor men karpervisserij

het is de bedoeling dat ik een baitschop zou openen

ook ben ik op zoek naar personen die flavours kunnen maken

dus kunstmatige geurstoffen

dit moet natuurlijk niet voor niks

wie wil me een beetje op weg helpen ermee

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 maart 2005 - 05:48

Jonge, jonge, je eerste vraag was niet direct genoeg gesteld. Al deze zoetstoffen zijn dingen die voor mensen zoet smaken. Er zijn zelfs verhalen over apen die daar niet hetzelfde over denken, laat staan karpers. Ik denk dat je in dat geval hier redelijk alleen staat.

Als je dingen wilt proberen kun je bij de supermarkt in het suikerschap gaan kijken naar "nutrasweet" en "natrena" en anderen. De stofnamen van de zoetstoffen staan vaak op de verpakking. Verder zullen deze verbindingen wel bij chemicalienleveranciers te krijgen zijn, maar dat zou je toch niet willen....

Voor kunstmatige geurstoffen moet je in Naarden zijn.... Ik geloof dat het bedrijf Quest International heet en onderdeel is van ICI. Maar ook daar zullen ze niet veel van vis weten!

Het beste richt je je direct tot anderen met viservaring. Die zullen toch wel weten wat er in dat veld wordt gebruikt?

joepiedepoepie

joepiedepoepie

• >250 berichten
  • 311 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 11:23

In de viswinkel kun je ook geur- en smaakstoffen kopen voor het maken van zogenaamde 'boilies' of zo iets.

Pruts0r

Pruts0r

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 11:44

Ja, die dingen heten bollies. Kleine balletjes die je aan je haak doet, en eventueel een paar in 'n houdertje aan je draad. Die dingen verspreiden geur- en smaakstoffen die de karpers aan moeten trekken. Overal te koop (in de viswinkel dus), kosten niet veel.

Gielen_CF

Gielen_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2005 - 16:27

ik weet dat je ze kan kopen

maar ben op zoek naar de leveranciers ervan

meestal is het een geur en smaakstof op glycirol of alcolhol basis

maar in ieder geval bedankt voor de reacties

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures