Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

Moderator: Rhiannon

Reageer

Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

Beste members,

Ik en een andere member van het Chemixtry zijn kort geleden een inkoopactie gestart. Het gaat hier om chloorrubber (chloordonor) welke vergelijkbaar is met Parlon. De reden van de actie is dat het per 100 kg moet worden ingekocht, en het zo ook betaalbaar blijft.

Voor degenen die de toepassing nog niet kennen: de naam zegt het al, chloorrubber, dit is een stof die kan gebruikt worden als chloordonor, maar ook als binder of brandstof (denk hier aan sterren, kleurcomposities). Het wordt officieel verkocht als een binder voor anti-corrosiecoatingen.

De specificaties: het product komt in zeer fijn poeder, echt extreem fijn. Er zit >64,5% chloor in en is goed houdbaar.

De prijs is 10 euro per kilo, en het kan opgestuurd worden. De verzendkosten daarvoor zijn 5,50 euro tot 5 kilo, en 2-3 euro voor de verpakking (hangt van het aantal kilo's af). Het kan ook afgehaald worden in omgeving Utrecht, en ik kom af en toe in omgeving amsterdam/den haag, mijn vriend in brabant/limburg.

De betaling moet vooraf. Je kan je misschien voorstellen dat ik niet zomaar 1000 euro kan ophoesten en inleggen. Als alles rond is, en we zitten op honderd kilo, krijgen alle bestellers een mail met een banknummer en een bedrag wat ze binnen een week moeten overmaken. Wij zullen dan bestellen (de levertijd voordat het bij ons is is max. 10 dagen) en zo snel mogelijk alles versturen.

Als je nog een algemene vraag hebt, kun je deze posten, persoonlijke vragen (ik woon hier, komen jullie daar ook?) liever over de mail.

Voor degenen die geïntresseerd zijn heb ik een sample van een aantal gram, dit kan ik opsturen.

Voor vragen en bestellingen mailen naar: Lennaertevers[at]handa.nl

groet,

Lennaert Evers

Berichten: 219

Re: Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

Wat moet ik hier thuis in hemelsnaam met 1kg chloorrubber? :oops:

Ik weet dat het zit verwerkt in anitfouling (speciale soort verf die geschikt is voor het onderwaterschip van een boot). Maar daar zit het al in verwerkt dus daar heb je het ook niet voor nodig.

Succes er mee :oops:

Berichten: 62

Re: Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

Waarom je chloorrubber nodig hebt?

Om ervoor te zorgen dat je in de onleding van een strontiumzout (bvb Sr(NO3)2 ) SrCl krijgt, welke rood licht uitzenden als ze heet zijn. Ook om andere kleuren te maken is dat nodig...

Voor de duidelijkheid: chloorrubber is geen strerke oxidator of reductor, het kan dus niet met keukenzout gemengt worden om een 'bom' te maken, en is totaal waardeloos voor het maken van knallen...

Berichten: 1.122

Re: Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

Taaie-neuskoek schreef:Waarom je chloorrubber nodig hebt?

Om ervoor te zorgen dat je in de onleding van een strontiumzout (bvb Sr(NO3)2)SrCl krijgt, welke rood licht uitzenden als ze heet zijn. Ook om andere kleuren te maken is dat nodig...
Oke daar zul je het vast voor kunnen gebruiken. Maar wat moet een particulier thuis met één kilo chloorrubber? :oops: Ontleden van strontiumzouten doe ik namelijk niet alledaags..... :oops:

grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Inkoopactie chloorrubber (Parlon)

<table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderator opmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'>Ik stel voor dat de reacties vanaf nu worden beperkt tot mensen die serieus interesse hebben in bovenstaand aanbod of specifieke vragen daarover hebben.

Even de reden van deze reactie, zodat iedereen iets meer over de achtergrond weet:

Aangezien een aantal van de doelen van deze stof helemaal niet in ons beleid passen en een aantal niet helemaal, maar wij wel positief tegenover het idee staan, heeft het team ramplord de mogelijkheid gegeven deze oproep te plaatsen.

Voor de mensen die meer gericht zijn op het thuis experimenteren is er genoeg informatie vermeld. Indien meer informatie gewenst is kan je altijd (email) contact opnemen met ramplord.

</td></tr></table><div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer