Onderdelen Gas Chromatograaf

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

Onderdelen Gas Chromatograaf

Hallo,

Ik heb een vraag is bij iemand van jullie bekend uit welke delen een GC . Dus welke onderdelen zitten erin? Of waar ik iets daarover kan vinden.

Zijn er bijv handleidingen of instructieboekjes van dergelijke apparaten met een uitleg er in ( ik begrijp dat er een verwarmingselement in zit een injector, temperatuurprogrammeerbare oven, kolom, gasfles en een detector) maar zit er ook een vaccuumkamer of iets dergelijks in ?

Deze vraag geld ook voor een vloeistof chromatograaf eigenlijk voor alle instrumenten zoals ion, spectrometers en dergelijke, ik moet namelijk een scriptie schrijven over analytische instrumenten voor philips en daarvoor moet ik weten welke onderdelen er in die machines zitten om aan te geven welke delen Philips er eventueel in de toekomst voor kan gaan maken.

In principe zou ik het meest geholpen zijn waar ik deze informatie kan vinden. ALs ik het met google zoek komen er teveel topics uit en bijna alles is onrelevant?

Bij voorbaat dank

vriendelijke groet,

GD

Berichten: 1.122

Re: Onderdelen Gas Chromatograaf

hey.

HIER heeft Jorim reeds een aantal links voor je gegeven. Dus ik zou daar eerst eens kijken want daar is vrij veel te vinden!
eigenlijk voor alle instrumenten zoals ion, spectrometers en dergelijke
Wat bedoel je met 'ion'? Bedoel je soms ion-exchange/supression chromatografie?

Grtz Bas

Reageer