Arseentrioxide en Methanol

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Arseentrioxide en Methanol

Hoi ik doe mijn profielwerkstuk over toxicologie. Nu ga ik de stoffen arseentrioxide en Methanol onderzoeken. Nu moet ik alleen weten wat de lichamelijke gevolgen zijn waaraan een patholoog anatoom kan herkennen dat een van deze giftige stoffen zijn gebruikt? Is daar een site voor waar ik dit kan opzoeken?

Groetjes, Malou

Berichten: 36

Re: Arseentrioxide en Methanol

hoi check http://www.pathology.nl/ misschien dat ze je daar beter kunnen helpen met deze vraag

suc6 iig!
ik weet het eigelijk ook allemaal niet hoor :S

Re: Arseentrioxide en Methanol

lalou9 schreef:Hoi ik doe mijn profielwerkstuk over toxicologie. Nu ga ik de stoffen arseentrioxide en Methanol onderzoeken. Nu moet ik alleen weten wat de lichamelijke gevolgen zijn waaraan een patholoog anatoom kan herkennen dat een van deze giftige stoffen zijn gebruikt? Is daar een site voor waar ik dit kan opzoeken?

Groetjes, Malou
Beste Malou,

Ik heb zelf ook ooit een werk voor scheikunde gemaakt over arseen, en een patholoog-anatoom kan herkennen dat er arseen gebruikt is door de marsh test af te nemen. Als je op marsh test zoekt, zal je vast wel wat vinden!!

succes

Berichten: 8.614

Re: Arseentrioxide en Methanol

Zoals hiervoor gezegd kunnen arseentrioxide en andere arsenicumverbindingen opgespoord worden m.b.v. de Marshtest.

Wat de pathologische herkenningspunten van methanolvergiftiging zijn, wordt hier uitgelegd:
Pathological findings

At autopsy, the liver, kidneys, and heart show parenchymatous degeneration. The lungs show desquamation of epithelium, emphysema, oedema, congestion, and pneumonia. The brain may show oedema, hyperaemia, petechiae, and infarction of the putamen which, in severe cases, may be haemorrhagic (McLean et al., 1980; Aquilonius et al., 1980). The eye shows degenerative changes in the retina and oedema of the optic disc, and there may be atrophy of the optic nerves. The corneal epithelium may show degenerative changes. Pancreatic necrosis has also been observed (Bennet et al., 1952).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer