Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 251

Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

beste medeforummers, door de jaren heen heb ik een uitgebreide verzameling glaswerk en chemicaliën bijeengesprokkelt. Een deel daarvan zou ik graag met jullie delen. De lijst van chemicaliën bvb is via een eenvoudige mail te verkrijgen, aan het glaswerk wordt nog gewerkt. Iemand interesse ? Laat iets weten Afbeelding

Berichten: 151

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Ik heb zelf nog rondbodem kolven liggen van 50ml en platbodem van 150 tot 500 ml(korte en lange hals) en maatkolven van 200 of 250 ml.

Alles zonder slijpstuk.

Laat maar horen als je belang of vragen hebt ;) .

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

soxhlet+koeler, exsiccator, diverse chems en nog veel meer. Laat maar weten wat je nodig hebt. Afbeelding

Berichten: 251

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

tijdens de o zo noodzakelijke jaarlijkse opruiming heb ik nog een oude centrifuge gevonden (wert nog prima, maar is wel op 110 V, trnsfo is inbegrepen)

iemand met interesse, laat maar iets weten

langs de andere kant ben ik op zoek naar nog wat materiaal semi-microschaal, moet echter wel met slijpwerk zijn....

Berichten: 318

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

kun je me zeggen voor hoeveel ik een fractioneerkolom kan krijgen? en een libiegkoeler etc.. alleja, zo'n setje waarmee je kan distilleren met kolf (kolven) en alles enzo... kvind da glijk nergens...

alvast bedankt!

Berichten: 251

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

wat moet de lengte van de koelers zijn ? de inhoud van de kolf ? ...................

je kan complete sets in de handel vinden , mooi verpakt en alles erop en eraan

m'n nieuwe catalogus van VWR ligt nog op school, dus moet je nog ff wachten op een duidelijk antwoord

een volledige set, beginnende met een rondbodem van 250 en 500 cc, met destil-brug, koelers, ...... heb je nieuw voor rond de 250 euro (ik spreek wel van slijpwerk)

mocht je nog meer willen weten, mail me maar, bezorg ik je adres en correcte prijs

Berichten: 318

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

nou dat is het net...

ik koop het liever tweedehands, als het dan wat minder kost...

momenteel ben ik min of meer blut, aangezien ik mijn brommer wat vernieuwd heb, en geinvesteerd heb in een ticket voor rock werchter...

(OK, ik kan altijd schooien bij mijn ouders, maar die horen dat nie zo graag meer denk ik...)

daarom: kan het goedkoper? (100max?? kweet echt niet welk bedrag ik daar kan op plakken)

alvast BEDANKT!!

Berichten: 2

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

heeft iemand misschien nog pH electrode liggen. Die op een meter kan van hanna instruments type HI 8314.

het is al een oud ding dus misschien nog ergens in een oude doos ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Nogmaals... Labstuff verkoopt zeer goedkoop glaswerk e.d, een fraktie van de nieuwprijs.

Even terugzoeken op het forum had je vraag al kunnen beantwoorden.

Ook koopt Labstuff spullen in

Berichten: 493

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Verkoopt Instru-Labo deze electroden niet??

Berichten: 1

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Ik weet niet of dit in het forum thuis hoort maar...

Voor de liefhebber heb ik nog wat oude apparatuur. Het is een titrator bestaande uit een TTT80, ABU80 en een PHM82. Een titrator, buret en pH meter dus. Het betreft hier alleen maar de apparatuur en niet de losse onderdelen zoals tubing en elecktrode. Voor 100 Euro, na afspraak, bij mij af te halen.

Ik heb ook nog een losse pH-meter PHM82, werkt perfect maar geen elektrode. Voor 25 euro, na afspraak, bij mij af te halen.

Alle apparatuur is van het merk Radiometer.

Op verzoek kan ik wat foto's mailen.

Jorim: Hier wel ;)

Berichten: 7

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Bij Double-UC wordt ook allerlei gebruikt glaswerk en chemicalien aangeboden, soms beetje aan de dure kant misschien, maar verder goed.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Ze noemen nog expliciet dat ze leveren aan particulieren, dus ik heb ook deze site opgenomen in het overzicht!

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Bij Double-UC wordt ook allerlei gebruikt glaswerk en chemicalien aangeboden, soms beetje aan de dure kant misschien, maar verder goed.
Ik vraag me af hoelang zij nog zullen bestaan.

Ze leveren bijvoorbeeld Aceton, levering van Aceton moet aan de ECD (Economische Controledienst) gemeld worden, dus ze zijn daarmee alzo in overtreding. En zo zie ik nog wel meer dubieuze stoffen op de site [-X

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Ik vraag me af hoelang zij nog zullen bestaan.
@labstuff: voel je de hete adem van de concurrentie in je nek? [-X Het assortiment zal met name klanten van het andere scheikundeforum aantrekken: zwavel, permanganaat, waterstofperoxide.......

Reageer