Springen naar inhoud

pH berekening mengsel

• Log in om te kunnen reageren

rappe28

rappe28

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2005 - 10:17

Hallo, ik moet een pH berekening maken van een mengsel van 4 stoffen. Ureum, Natriumnitriet, monoethanolamine en benzoezuur.
Mijn mengsel mag niet onder de pH van 7 komen.

Alvast bedankt....

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5076 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 28 april 2005 - 10:49

Goh, wat leuk dat jij dat moet doen, vertel een dezer dagen nog wel even of het gelukt is. Dat maakt dit verhaal mooi compleet!

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 april 2005 - 12:20

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig naar de uitkomst. Ik zou echt niet weten hoe je zo iets moet doen hoor. Misschien wel leuk voor onze documentatie topic. Daar kunnen leden nog wel wat aan hebben!
We horen nog van je ;)

MvG Ron

JohnDo

JohnDo

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2005 - 13:01

Je kan zeker niet meer over kwijt en je hebt zeker een geheimhoudings verklaring ondertekend hierover. Wel gaaf, ik sluit mij aan bij de rest, vertel het ons als het gelukt is.

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2005 - 18:30

Hahaha of ik snap de 1e post niet, of ik snap de reacties niet. ;)

Veranderd door Roytje, 28 april 2005 - 18:30

Chemistry Master

Chemistry Master

• >100 berichten
  • 219 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2005 - 19:29

ik geloof dat ik het ook niet helemaal kan volgen ;)

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5076 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 28 april 2005 - 19:36

Wegens het ontbreken van een vraagteken 'ergens' in zijn verhaal zijn wij gewoon heel erg benieuwd naar hoe hij dat wil gaan doen en zijn ervaringen er mee. Aan zijn verhaal te zien wil hij het graag met ons delen. ;)

rappe28

rappe28

• >25 berichten
  • 60 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 april 2005 - 12:14

Jezus zeg, ik dacht dat hier vooral hoger opgeleiden aanwezig waren. Natuurlijk is mijn vraag of iemand mij hiermee kan helpen of een eindje op weg helpen.

Maar als je alleen voor *** wordt gezet als je per ongeluk iets verkeerd typt..... dan hoeft het al niet meer....

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 april 2005 - 12:21

Jezus zeg, ik dacht dat hier vooral hoger opgeleiden aanwezig waren. Natuurlijk is mijn vraag of iemand mij hiermee kan helpen of een eindje op weg helpen.

Maar als je alleen voor *** wordt gezet als je per ongeluk iets verkeerd typt..... dan hoeft het al niet meer....

okť dit was natuurlijk heel flauw maar je kwam niet echt met een vraag aan zetten waarbij we je kunnen helpen. En toen hebben we maar wat humor gebruikt om dat duidelijk te maken. Helaas kon je onze humor niet waarderen. En dat is natuurlijk wel jammer.

MvG Ron

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 april 2005 - 15:14

Tuurlijk zitten hier hoogopgeleiden, die er natuurlijk niet op zitten te wachten een vraag te ontcijferen uit een neergekwakt stuk tekst ;)

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 april 2005 - 15:58

...ik moet een pH berekening maken van een mengsel van 4 stoffen. Ureum, Natriumnitriet, monoethanolamine en benzoezuur.
Mijn mengsel mag niet onder de pH van 7 komen...

goed. Om terug te komen op de vraag.
Wat is nu precies je vraag? kun je dat duidelijk formuleren misschien dan kunnen we je helpen met het vinden van een antwoord.

Wil je weten in welke verschillende verhoudingen je de genoemde stoffen bij elkaar kan voegen waarbij het eindproduct een pH heeft >7?
Wat weet je zelf al? pKa waarden, molecuulformules, concentraties van je oplossingen etc?? Zonder extra informatie kunnen wij ook niks voor je doen Geplaatste afbeelding

Grtz Bas

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures