Lack of fit

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Lack of fit

Hallo,

Weet er iemand een site waar ik de kritische F-waarden kan vinden om mijn resultaat van de Lack of Fit mee te vergelijken? Het gaat om de F-tabel (eenzijdige toetsing).

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Lack of fit

Dat is nog best lastig om te vinden. Misschien moet je even een boek lenen over chemometrie of statistiek want daar staat ze vaak achter in het boek. Voor de LOF toets gebruik ik altijd software (excel, SPSS) om te achter halen of mijn duplo waardes wel geschikt zijn voor regressie.

MvG Ron

Berichten: 2.399

Re: Lack of fit

in excel kun je deze opvragen. Het nederlandse commando weet ik niet uit mijn hoofd, maar kun je zoeken onder statistiek functies. Het engelse commando is FINV. Tik dit in in je cel: =FINV(0.05;Degrees of freedom denominator;Df nominator)

De 0.05 is het 95% confidence interval. Dit is trouwens de 1zijdige al ;)

Berichten: 3

Re: Lack of fit

hoe bereken je met excel dan de lack of fit? ik kan die functie namelijk nergens vinden. of is het met data analysis -> regression?

Berichten: 47

Re: Lack of fit

Ik heb thuis wel een tabel op PC staan maar weet niet zo goed hoe ik deze nu bij jou kan krijgen. Een bestand invoegen lukt blijkbaar niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Lack of fit

Arjan, als je het bestand naar mij mailt, zal ik hem ter download aanbieden; alleen teamleden kunnen zoiets uploaden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 47

Re: Lack of fit

Arjan, als je het bestand naar mij mailt, zal ik hem ter download aanbieden; alleen teamleden kunnen zoiets uploaden.
Euhh, beryllium, noem mij een idioot maar het lukt nog steeds niet.

Ik had een e-mail gestuurd naar je fuv.vu.nl mailadres maar die kwam undelivered terug. Via het chemieforum rechtstreeks naar jou mailen lukt wel maar zonder bijlagen.

Kun je mij eens duidelijk maken hoe het wel lukt ?

Reageer