Springen naar inhoud

Beste vervangmiddel voor menstruatie bloed ?

• Log in om te kunnen reageren

anneloes4v1chc

anneloes4v1chc

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2005 - 10:43

Hey hey , ben ik weer :P ff nog een vraagje, we moeten nou gaan testen welke soort maandverband het meeste vloeistof opneemt, alleen het probleem is, welke vloeistof moeten we daar voor nemeN??? ik ben nei zo chemisch 8-[
KUs alvast bedankt he :D Anneloesje

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2005 - 10:54

bloed bestaat voor het grootste deel uit water, dus ik zou water gebruiken (eventueel met een kleurstofje)

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 10 mei 2005 - 11:09

Is wel een beetje te "vloeibaar", misschien mengen met iets van 5% glycerol?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2005 - 12:42

Ik weet niet precies de samenstelling, maar als er ook apolaire stoffen in het menstruatiebloed zitten dan zul je dat ook moeten toevoegen aan het proefmonster (vetten bijvoorbeeld). Het absorptiemiddel zal de polaire stoffen waarschijnlijk beter absorberen; maar het zal vast en zeker selectief zijn voor polariteit.

Grtz Bas

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2005 - 15:35

In de reclames gebruik(t)en ze ook altijd water met een blauw kleurstofje. Wanneer je de viscositeit en samenstelling van bloed wilt nabootsen kun je het beste ook gewoon (varkens)bloed nemen.
Voor vergelijking van het absorptievermogen van de verschillende maandverbanden is gewoon water prima genoeg.

anneloes4v1chc

anneloes4v1chc

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2005 - 18:42

In de reclames gebruik(t)en ze ook altijd water met een blauw kleurstofje. Wanneer je de viscositeit en samenstelling van bloed wilt nabootsen kun je het beste ook gewoon (varkens)bloed nemen.
Voor vergelijking van het absorptievermogen van de verschillende maandverbanden is gewoon water prima genoeg.

Jonge k ga cker niet zo'n varkens bloed tappen 8-[!!!!!!!!!!!

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 10 mei 2005 - 18:54

# Moderator opmerking

Ik heb even een paar reacties gewist. Redenen:
  • bedanken voor een antwoord op een vraag die je zelf niet stelt is niet nodig, en werkt bovendien verwarrend
  • probeer zoveel mogelijk je reacties in 1 post te plaatsen om flooding te voorkomen; dus niet meedere korte reacties in aparte posts
Dat geldt dus ook voor het zustertopic.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

jack de keyzer

jack de keyzer

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2005 - 16:12

er zijn firma's die "kunstbloed" verkopen voor oa para-medische opleidingen

een bron van informatie zou de firma dimat in brasschaat (be) kunnen zijn

succes ermee (anders zou je naar de lokale beenhouwer kunnen stappen en wat varkensbloed bestellen)

veel succes

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures