Springen naar inhoud

mesomerie isomerie

• Log in om te kunnen reageren

Bauhaus_CF

Bauhaus_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2005 - 18:38

Is het zo dat mesomerie te maken heeft met de verplaatsing van een pi-binding of van een vrije elektronenpaar en dat isomerie te maken heeft met ruimtelijke structuur, functionele groepen, .....

Op het internet vind ik geen duidelijke/ éénduidige informatie.

Wie kan mij stelling bevestigen of ontkennen?

Blijft bij mij een open vraag: Wat is het verschil tussen resonantie en mesomerie.
Voorbeeld: benzeen heeft 2 resonerende structuren. Zijn dat dan mesomeren of is dit iets anders??????

Dank bij voorbaat

Veranderd door Bauhaus, 11 mei 2005 - 18:52

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bauhaus_CF

Bauhaus_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2005 - 21:29

Probleem opgelost!

Een mesomeer en een "resonerende structuur" hebben dezelfde betekenis.

Isomeren zijn moleculen met dezelfde brutoformule maar met verschillende bindingsmogelijkheden tussen de atomen (structuurisomerie, functie- isomerie,....)

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2005 - 22:14

Altijd handig als je zelf het antwoord op je vraagt post. 8-[

Karl Fischer

Karl Fischer

• >100 berichten
  • 160 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2005 - 22:47

Ik vind dit een vorm van dubbelposten. Deze vraag van dezelfde persoon kwam ik op een ander forum ook al tegen. Daar waren ze iets sneller met antwoorden (lees: spoonfeeding), vandaar dat ie het probleem al "opgelost" heeft. 8-[

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 12 mei 2005 - 08:08

Ik zie het probleem niet... stel je voor dat je met een prangende vraag zit, dan is er toch niets mis mee om op meer plaatsen naar een antwoord te zoeken? Het komt best wel vaker voor dat mensen hun vraag zowel hier als bijvoorbeeld bij onze collega het wetenschapsforum plaatsen, nou en? Zolang ze niet bij ons cross- of dubbelposten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2005 - 08:16

En ik vind het helemaal oké als het antwoord er ook bij wordt gezet, want dan kan iedereen er wat van leren toch Geplaatste afbeelding Zo leert iedereen weer van elkaar dat is zo mooi aan een forum.

MvG Ron

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures