fysische chemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 63

fysische chemie

Wat is juist het verschil tussen een kristal en moleculen in kristallijne toestand?

Bedoelt men met 'moleculen in de kristallijne toestand' de kristallen of moet ik interpreteren dat kristallen zowel in amorfe (waar de moleculen geordend zijn met een repeterende structuur) als in kristallijne toestand (waar de moleculen willekeurig zijn t.o.v elkaar) kunnen voorkomen.

En wat moet ik exact onder polymorfisme (verschillende soorten) verstaan?

Wil dit zeggen dat een oplossing of een stof dan zowel onder amorfe als onder kristallijne toestand kan voorkomen? 8-[



groetjes Peggy

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: fysische chemie

amorfe (waar de moleculen geordend zijn met een repeterende structuur) als in kristallijne toestand (waar de moleculen willekeurig
Volgens mij haal je ze juist door elkaar: amorf is willekeurig, ongeordend; kristallijn is juist geordend.

Polymorf is idd een stof als die in meerdere structuren kan voorkomen. Mooi voorbeeld is kwarts als (SiO2)x. Gewoon vensterglas is in feite een amorfe vorm van glas, en kwarts is de geordende vorm.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 63

Re: fysische chemie

Inderdaad, ik had ze door elkaar gehaald. 8-[

Is het juist als ik redeneer dat een kristal enkel in kristallijne toestand voorkomt en niet in amorfe toestand?

groetjes Peggy

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: fysische chemie

Waarom denk je dat een kristal een kristal heet? Afbeelding

Reageer