Springen naar inhoud

Geleidende en isolerende vloeistoffen

• Log in om te kunnen reageren

niels_CF

niels_CF

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 18:46

hallo,

..ik ben geen scheikundige o.i.d. ik studeer productontwerp aan de kunstacademie maar ik heb een vraag waarvoor ik hier misschien aan het juiste adres ben...

..ik ben op zoek naar een vloeistof met een lager soortelijk gewicht dan olie en die electriciteit geleidt..

..het probleem is dus dat ik als eerste laag vloeistof een geleider nodig heb, daarop een isolator (olie) en weer daarop een geleidende vloeistof, zonder dat ze gaan mengen..

..wat ik geprobeerd heb is bv. water met zout, daarop rauwe lijnolie, en vervolgens alcohol, wat wel blijft drijven op de olie, maar geen geleidende vloeistof is..

...wie kan me helpen, wie kan me vertellen wat die derde vloeistof is die ik nodig heb...

niels

reactie evt. naar: <KNIP>

rwwh: reacties naar het forum aub!

Veranderd door rwwh, 16 mei 2005 - 20:04

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 18:49

2 topic's openen is nooit goed en je email adres wordt toch verwijderd. Maar dat terzijde.

Volgens mij kan het niet, want een geleidende vloeistof bevat zouten en die lossen alleen op in water en niet in organische vloeistoffen. En zoals je zelf al zei, had je het olie op het water en niet het water op de olie.

niels_CF

niels_CF

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 19:06

...euhhmm..
..de olie fungeert als isolator tussen de twee geleiders.. maar het kan misschien ook zijn dat ik helemaal niet moet denken aan olie en water zolang ik maar een geleider,een isolator en nog een geleider op elkaar heb, in deze volgorde..

...water op olie....?...kan dat ook...?