Springen naar inhoud

Lichtgevende capsules?

• Log in om te kunnen reageren

xaviersmet

xaviersmet

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 19:26

Ik weet niet zeker of het de juiste categorie is hier, maar we zullen eens proberen hé:

Ik was laatst op zo'n feestje, daar dronk ik één (1!)... vodka-achtig drankje (blauw 8-[ , ma 't was wel lekker). Het gaat nu niet om dat drankje, maar in dat flesje zat een rietje, en in dat rietje zo'n raar capsuletje*. Als je dat capsuletje breekt, begint dat blauw te schijnen...
Vraag: wie kan me zeggen wat voor stof er (mogelijk) in dat capsuletje zat?
(bij nader onderzoek bleek het om een vloeistof te gaan, in een plastic-capsule)

*voor iemand de vraag stelt: dat zat erin om te voorkomen dat je te veel ineens drinkt.

Alvast bedankt...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 16 mei 2005 - 19:46

Breeklichtje waarschijnlijk, zie hier 8-[

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2005 - 20:09

voor iemand de vraag stelt: dat zat erin om te voorkomen dat je te veel ineens drinkt.

Laat me dan de volgende vraag stellen: hoe gaat chemoluminescentie er voor zorgen dat je niet teveel ineens drinkt?

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 07:37

ik denk dat het een soort balletje in het rietje was, waardoor je telkens maar een slokje naar binnen krijgt en niet in 1 keer het hele flesje leeg kan drinken.

Hetzelfde principe zit in HPLC pompen.

De chemoluminescentie is voor de sier.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 17 mei 2005 - 07:49

ik denk dat het een soort balletje in het rietje was, waardoor je telkens maar een slokje naar binnen krijgt en niet in 1 keer het hele flesje leeg kan drinken.

Krijg ik gelijk enge flashbacks naar snorkels van een paar jaar terug, daar zat ook een balletje in om te voorkomen dat ie bij het duiken vol liep, maar die balletjes wilde nog wel eens los schieten. En een balletje in je strot is niet fijn Geplaatste afbeelding

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2005 - 08:13

En een balletje in je strot is niet fijn

Als ie licht geeft is ie wel makkelijk te vinden 8-[

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 17 mei 2005 - 08:18

"Zuster, doet U het licht even uit? Dan kan ik het balletje in meneer Sint's keel beter zien." 8-[

Maarreh, ik zou me eerder afvragen welke chemiluminescerende stof is goedgekeurd voor het gebruik in voedingsmiddelen?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 13:51

Maarreh, ik zou me eerder afvragen welke chemiluminescerende stof is goedgekeurd voor het gebruik in voedingsmiddelen?

ik denk dat de fabricant er goed vanaf komt door te zeggen het middel komt niet in contact met voedingsmiddelen.

xaviersmet

xaviersmet

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2005 - 17:17

inderdaad...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures