KAl(SO4)2.12H20

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 851

KAl(SO4)2.12H20

Ik ben nu aan het leren voor mijn examen en ik kwam het volgende tegen KAl(SO4)2.12H2O.

WTF betekend die punt. 8-[
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: KAl(SO4)2.12H20

Jemig Jurn, een beetje lezen op het forum 8-[

Dat is een dodecahydraat, die stof KAl(SO4)2 is hygroscopisch (trekt vocht aan) en in die vorm van jou zitten dus 12 watermoleculen in een soort filmpje er omheen.

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: KAl(SO4)2.12H20

Dus die punt betekend eigenlijk dat er water aangebonden is maar geen onderdeel van de stof is
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: KAl(SO4)2.12H20

Dus die punt betekend eigenlijk dat er water aangebonden is maar geen onderdeel van de stof is
Volgens mij kan je dat wel zo zeggen ja...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: KAl(SO4)2.12H20

In zekere zin is het wel een onderdeel van de stof. De eigenschappen veranderen ook in het geval van kristalwater. Bijvoorbeeld, wit kopersulfaat is CuSO4, en blauw kopersulfaat CuSO4.5H2O, en dat zijn echt verschillende stoffen!

[edit] wel netjes de structuur helemaal afschrijven, Maarten... 8-[
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 162

Re: KAl(SO4)2.12H20

De eigenschappen veranderen ook in het geval van kristalwater.


Volgens mij zijn ze met kristalwater over het algemeen stabieler.

Reageer