[scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 851

[scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Hoe ging hij jullie af?

Makkie of irri ? ;)

Ik vond hem nog best pittig op sommige stukken
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Geef eens een omschrijving waar het ongeveer over ging ;)

Berichten: 485

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Examenuitwerkingen

Er zat een stukje in over massaspectroscopie, tenminste voor scheikunde 1-2. Is dat een beetje te doen voor jullie?

Berichten: 8

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

hij was goed te doen ik heb volgens examen.nu afhankelijk van de N-norm tussne de 6.2 en de 8.2 dus uitgegaan van norm 1 is dat 7.2:D:D:D

de massaspectometrie was echt goed te doen en het correctie model over opgave 1 is mij niet duidelijk ik had het volgende en ik hoop dat iemand kan zeggne of dat ook goed is.

De vraag: teken 2 ruimtelijk verschillende moleculen van melkzuur. en dan was er de naam L-melkzuur en D-melkzuur gegeven.?? alleen het correctie model geeft iets anders, maar deze zijn toch ook ruimtelijk verschillend??

Code: Selecteer alles


      H                                     OH   

      |                                     |

CH3--C--COOH                          CH3--C--COOH

      |                                     |

      OH                                    H

p.s voor correctie model: www.examen.nu scheikunde 1,2

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Koert schreef: hij was goed te doen ik heb volgens examen.nu afhankelijk van de N-norm tussne de 6.2 en de 8.2 dus uitgegaan van norm 1 is dat 7.2:D:D:D

de massaspectometrie was echt goed te doen en het correctie model over opgave 1 is mij niet duidelijk ik had het volgende en ik hoop dat iemand kan zeggne of dat ook goed is.

De vraag: teken 2 ruimtelijk verschillende moleculen van melkzuur. en dan was er de naam L-melkzuur en D-melkzuur gegeven.?? alleen het correctie model geeft iets anders, maar deze zijn toch ook ruimtelijk verschillend??

Code: Selecteer alles


      H                           OH   

      |                           |

CH3--C--COOH                CH3--C--COOH

      |                           |

      OH                          H

p.s voor correctie model: www.examen.nu scheikunde 1,2
In feite zijn deze hetzelfde als in de antwoorden staan, lijkt me ;)

Berichten: 205

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

deze moluculen kan je omdraaien en dan zijn ze weer het zelfde ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

deze moluculen kan je omdraaien en dan zijn ze weer het zelfde ;)
Nee, deze twee moleculen zijn verschillend. In drie dimensies is de een echt ongelijk aan de ander! Probeer het maar eens uit!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 8

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

dankje berrylium jou gloof ik wel en ik had in het lokaal al met de bouwdoos na gedaan en ik dacht echt dat ze anders waren, maar in t antwoord model stonden andere dus toen ging ik twijfelen.

Berichten: 1.122

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

het lijkt hetzelfde doordat je de zuurgroep in dit geval schrijft als COOH. Als je deze echter tekend zoals het echt is; dus een dubbel gebonden zuurstof en een -OH groep, dan zie je duidelijk het verschil tussen de L en R variant! Afbeelding

Grtz Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

hij was goed te doen ik heb volgens examen.nu afhankelijk van de N-norm tussne de 6.2 en de 8.2 dus uitgegaan van norm 1 is dat 7.2:D:D:D
Ruime marche ;)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] Scheikunde Examen 2005

Alle examens zitten erop en nu VAKANTIE

Sorry voor degenen die nog naar school moeten, maar ik moest het even kwijt

* te weinig kleuren Jorim :)
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Reageer