star wars fans gewond

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 1.122

star wars fans gewond

Wat ik lees op het nieuws geeft toch maar weer overduidelijk aan hoe gevaarlijk spelen met 'chemie' kan zijn;

"Twee jonge Britse Star Wars-fans zijn ernstig gewond geraakt toen zij een gevecht uit de nieuwe film Revenge of the Sith probeerden na te bootsen met zelfgemaakte lichtzwaarden. Zij hadden daarvoor neonbuizen gevuld met benzine en aangestoken. Hun toestand is kritiek, berichtte de BBC op gezag van de politie.....

....Bij het activeren van hun lichtzwaarden - wapens waarmee de hoofdrolspelers in de film elkaar te lijf gaan - ging het echter mis. Een van de buizen ontplofte toen zij ze in brand staken. Daarbij liepen de jonge 'jedi's' zware brandwonden op."

Er zijn duidelijk mensen die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn en helaas heeft het dit keer bijna fatale gevolgen ;)


Wat ik me echter af vraag is: wat was de bedoeling in dit geval? Wat zou er volgens deze personen precies gebeurt moeten zijn met de neonbuizen zodat deze licht gaan geven? Ik kan mij niks inbeelden bij de betreffende combinatie.....iemand een idee?


Grtz Bas


Ps: ik hoop niet dat dit verhaal mensen op verkeerde ideeën brengt; het moge duidelijk zijn wat het voor een gevolgen kan hebben.

Berichten: 37

Re: star wars fans gewond

ik denk niet dat deze jongens enig idee hadden waar ze mee bezig waren en ook absoluut niet nagedacht hebben bij de gevolgen. Gewoon spelen en niet denkende wat er kon gebeuren.


Ik merk het heel vaak in het onderwijs, vooral omdat je in de scheikunde zit. Je waarschuwd de leerlingen vaak genoeg dat chemie leuk kan zijn maar als het niet onder goede begeleiding is ook erg gevaarlijk.

Ze komen soms met de gekste ideeen die ze van internet hebben gehaald met aan mij de vraag of dit kan. Soms is het dan erg moeilijk om hier een gepast antwoord op te geven omdat ze alles willen uitproberen.

op zo een jonge leeftijd hebben ze soms jammergenoeg gewoon geen benul van gevaren


Dus bij deze pas op met chemie tkan leuk zijn maa kheb al een hoop dingen mis zien gaan op het mlo en ook daarbuiten met de gevolgen van dien ;) .

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: star wars fans gewond

Wat ik me echter af vraag is: wat was de bedoeling in dit geval? Wat zou er volgens deze personen precies gebeurt moeten zijn met de neonbuizen zodat deze licht gaan geven? Ik kan mij niks inbeelden bij de betreffende combinatie.....iemand een idee?
Ik heb geen idee, ik denk dat (het begrijpen alleen al) het iets te maken heeft met intelligentie of het ontbreken ervan...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: star wars fans gewond

bteunissen schreef: Wat ik me echter af vraag is: wat was de bedoeling in dit geval? Wat zou er volgens deze personen precies gebeurt moeten zijn met de neonbuizen zodat deze licht gaan geven? Ik kan mij niks inbeelden bij de betreffende combinatie.....iemand een idee?
Ik heb geen idee, ik denk dat (het begrijpen alleen al) het iets te maken heeft met intelligentie of het ontbreken ervan...
Gezond verstand is blijkbaar niet iedereen mee gezegend... ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 151

Re: star wars fans gewond

Whaha dit is toch wel weer een darwin's award nominatie waard.

Ze hebben zon neon buis open gehaald en er benzine in gegoten?Dat is toch wel heel kompleet achterlijk als ze daar serieus starwars ed mee wouden naspelen.

Maak dan een erg grote licht buis dmv chemilumisentie met luminol/NaOCl/NaOH.


Marieke, alles is gevaarlijk als je er niet mee om kan gaan.

Berichten: 37

Re: star wars fans gewond

reactie op:

Marieke, alles is gevaarlijk als je er niet mee om kan gaan.


helemaal mee eens jammer dat niet iedereen dat weet ;)

Berichten: 1.122

Re: star wars fans gewond

Whaha dit is toch wel weer een darwin's award nominatie waard.
Hmm helaas; niet mogelijk :)


De Darwin Award is er voor: "Individuelen die onze genen 'pool' beschermen door de ultieme opoffering; hun leven of sterelisatie.

Een winnaar moet aan de volgende criteria coldoen:

- Niet meer reproduceerbaar (dood of steriel).

- Verbazingwekkende verkeerde toepassing van het verstand.

- Moet overlijden door eigen toedoen.


Gelukkig zijn deze personen niet over leden.........dus geen Darwin Award voor hen. ;)


Grtz Bas

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: star wars fans gewond

- Verbazingwekkende verkeerde toepassing van het verstand.
Niet gebruiken... Is dat dan ook verkeerd ;)

Berichten: 592

Re: star wars fans gewond

bteunissen schreef: - Verbazingwekkende verkeerde toepassing van het verstand.
Niet gebruiken... Is dat dan ook verkeerd :)
hun verstand is toch even gebruikt


ze dachten


lichtzwaard = cool

wij = cool


==> wij maken lichtzwaard


verder is er niet meer nagedacht ;)

Berichten: 62

Re: star wars fans gewond

$0meb0dy schreef:Whaha dit is toch wel weer een darwin's award nominatie waard.
Hmm helaas; niet mogelijk :)


De Darwin Award is er voor: "Individuelen die onze genen 'pool' beschermen door de ultieme opoffering; hun leven of sterelisatie.

Een winnaar moet aan de volgende criteria coldoen:

- Niet meer reproduceerbaar (dood of steriel).

- Verbazingwekkende verkeerde toepassing van het verstand.

- Moet overlijden door eigen toedoen.


Gelukkig zijn deze personen niet over leden.........dus geen Darwin Award voor hen. ;)


Grtz Bas
Als je niet dood bent gegaan kan je een eervolle vermelding krijgen, en ook kan je een personal story toezenden. TN is de trotse eigenaar van boek 3 Afbeelding


Ik heb btw een 'origineel' berichtje gevonden, gepost op freerepublic.com:

A man of 20 and a girl aged 17 were engulfed in flames when a home-made Star Wars "light sabre" exploded and showered them with burning petrol.


Mark Webb and Shelley Mandiville are thought to have filled a fluorescent tube with fuel to imitate the weapons in the latest Star Wars film Revenge of the Sith, released at the weekend. But their clothing caught fire and Mr Webb suffered 40 per cent burns.


Firemen were called to woodland near Hemel Hempstead, Herts, on Sunday and found them on the ground. Police think they had been filming themselves.

Berichten: 22

Re: star wars fans gewond

ben je nou geestelijk gehandicapt of gewoon dom als je dit doet?

Berichten: 660

Re: star wars fans gewond

mischien dat ze die buizen gewoon aan wouden steken zodat ze licht zouden geven. en het een beetje op de zwaarden van star wars leek ... maar dan nog ben je wel dom als je benzine gaat aansteken in buis ...


lol reactie op jezelf

reactie op:

Marieke, alles is gevaarlijk als je er niet mee om kan gaan.


helemaal mee eens jammer dat niet iedereen dat weet crying.gif

hadden ze daar geen knop voor :lol:

Reageer