Penicilline productie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Penicilline productie

Voor school moet ik penicilline produceren via Penicillium Chrysogenum, maar nu is mijn vraag:

Hoeveel penicilline produceerd Penicillium CHrysogenum eigenlijk?

Zou iemand daar een antwoord op kunnen geven, zodat ik mijn proeven alvast kan voorberekenen.

Berichten: 27

Re: Penicilline productie

Volgens mij is niet echt te zeggen hoeveel ab deze schimmel produceerd omdat je afhankelijk bent van te veel variabelen.

Naar mijn weten is het belangrijkste proces de zuiveringsstap op het einde waarbij je de ab op de een of andere manier uit het medium haalt.

Des te beter je zuiveringsstap des te beter je eindresultaat.

Dan heb je een residu wat bestaat uit pure ab en dan weet je pas hoeveel er absoluut is geproduceerd.

Ik hoop dat iemand anders een beter antwoord heeft als ik. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Penicilline productie

Er valt heel veel te vinden over Penicillium Chrysogenum, maar echt iets over het productie opbrengst brengen ze denk ik niet naar buiten. Ik heb met veel zoeken nog niet echt iets concreets gevonden, Helaas.

MvG Ron

Berichten: 740

Re: Penicilline productie

Het zuiverings proces zal ongetwijfeld een erg belangrijke factor zijn, ook de omstandigheden voor de schimmel zijn erg belangrijk.

Leuk practicum btw ;)

Berichten: 2

Re: Penicilline productie

Ja idd een leuk practicum, maar de bedrijven willen niets loslaten over de totale produtie per m3 biomassa, helaas.

Maar dat weerhoud ons er niet van om door te zetten. Wie weet kan ik dan hier de eerste keer op internet derglijke getallen publiceren!

Bedankt voor de reacties

Berichten: 1.153

Re: Penicilline productie

ik zou het niet zomaar op internet zetten maar er een mooi artikel in een wetenschappelijk journal van maken.

Maar vermeld dan wel hier waar je het hebt staan!

Reageer