Springen naar inhoud

[scheikunde] Chemie van de liefde

• Log in om te kunnen reageren

StevenNr1

StevenNr1

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2005 - 16:54

Ik moet dus voor school hierover een taakje schrijven. Misschien kunnen jullie me helpen, ik zou jullie zeer dankbaar zijn. (Btw, het moet niet te chemisch zijn want het is voor Godsdienst :) )

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 juni 2005 - 17:43

Als het voor Godsdienst is is het dus niet de chemie van de seksualiteit maar wel van het liefdesgevoel. Ik denk dat er daar erg weinig over bekend is! Er zijn wel onderzoeken gedaan naar geur en aantrekkingskracht.

De aantrekkingsstoffen heten "feromonen", daarover is voldoende te vinden op het net. Maar veel gaat over dieren, en of die nu werkelijk een gevoel van liefde aan die feromonen te danken hebben? Geen idee.

avn

avn

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2005 - 18:49

Het verliefdheidsgevoel zou zeer vergelijkbaar zijn met een stressreactie van het lichaam. (wijziging eetlust, rusteloosheid, ...)
Maar details ken ik niet.

StevenNr1

StevenNr1

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2005 - 19:01

OK, bedankt. Dan zoek ik wel even verder op die feromonen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 juni 2005 - 19:18

Als het voor Godsdienst is is het dus niet de chemie van de seksualiteit maar wel van het liefdesgevoel. Ik denk dat er daar erg weinig over bekend is! Er zijn wel onderzoeken gedaan naar geur en aantrekkingskracht.

Valt wel mee, laatst stond er een uitgebreid artikel in de Psychologie (jaja :)) en ik heb er hier al kort wat over verteld!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures