[scheikunde] Chemie van de liefde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 96

[scheikunde] Chemie van de liefde

Ik moet dus voor school hierover een taakje schrijven. Misschien kunnen jullie me helpen, ik zou jullie zeer dankbaar zijn. (Btw, het moet niet te chemisch zijn want het is voor Godsdienst :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Chemie van de liefde

Als het voor Godsdienst is is het dus niet de chemie van de seksualiteit maar wel van het liefdesgevoel. Ik denk dat er daar erg weinig over bekend is! Er zijn wel onderzoeken gedaan naar geur en aantrekkingskracht.

De aantrekkingsstoffen heten "feromonen", daarover is voldoende te vinden op het net. Maar veel gaat over dieren, en of die nu werkelijk een gevoel van liefde aan die feromonen te danken hebben? Geen idee.

Berichten: 8

Re: [scheikunde] Chemie van de liefde

Het verliefdheidsgevoel zou zeer vergelijkbaar zijn met een stressreactie van het lichaam. (wijziging eetlust, rusteloosheid, ...)

Maar details ken ik niet.

Berichten: 96

Re: [scheikunde] Chemie van de liefde

OK, bedankt. Dan zoek ik wel even verder op die feromonen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [scheikunde] Chemie van de liefde

Als het voor Godsdienst is is het dus niet de chemie van de seksualiteit maar wel van het liefdesgevoel. Ik denk dat er daar erg weinig over bekend is! Er zijn wel onderzoeken gedaan naar geur en aantrekkingskracht.
Valt wel mee, laatst stond er een uitgebreid artikel in de Psychologie (jaja :) ) en ik heb er hier al kort wat over verteld!

Reageer