Springen naar inhoud

[scheikunde] R en S zinnen

• Log in om te kunnen reageren

Ocean_CF

Ocean_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2005 - 12:37

Hallo iedereen, voor mijn practicum moet ik de R en S zinnen hebben van de volgende producten:

HCl
AgNO3
Na2S2O3
NaOH
H2SO4

De betekenis ervan weet ik, maar de cijfers heb ik niet. Dus ik zou het erg waarderen moest er mij iemand de R en S zinnen ervan kunnen geven.

Bedankt.
???

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DanD

DanD

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2005 - 12:41

Kent er iemand toevallig een site waar alle R en S zinnen worden beschreven? Desnoods met extra uitleg...Zou didactisch gezien een meerwaarde kunnen bieden voor studenten.

Thanx

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 05 juni 2005 - 12:46

Ik zet ze neer als googlezoekresultaten, dan weet je hoe je ze de volgende keer kan vinden!

HCl
AgNO3
Na2S2O3 (tweede hit)
NaOH
H2SO4

Als het goed is hoor je op school een dik geel boek te hebben, chemiekaartenboek, daar staan dit soort gegevens allemaal in. Misschien niet geheel hetzelfde als degene die ik heb gevonden, maar dat ligt aan de schrijver!

Uitgebreide uitleg kan je hier vinden!

Ocean_CF

Ocean_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2005 - 12:57

Heel erg bedankt
???

DanD

DanD

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2005 - 13:31

Indd bedankt :)

Iline

Iline

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 september 2005 - 19:33

Er staan hier veel nuttige tips op dit forum, en toch geraak ik niet aan de informatie die ik nodig heb. Ik heb zeer veel practica, maar ik krijg nooit de engelse stofnamen, dus het is moeilijk om die in het engels op te zoeken. Kan er iemand mij helpen met de r&s zinnen van bariumhydroxide en ammoniumchloride? En ik zou heel erg blij zijn met een goede site hieromtrent.
Groeten Iline.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 05 september 2005 - 20:07

Tja, Engels is erg belangrijk als je informatie wil vinden op het internet!

r&s zinnen van barium hydroxide
r&s zinnen van ammonium chloride

Zoals je ziet vallen die Engelse namen wel mee. Verengelsen is vaak voldoende [-X

Iline

Iline

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2005 - 18:01

Heel erg bedankt voor de hulp! Hopelijk vind ik het volgende keer zelf [-X Ik heb juist nog een klein vraagje, klopt het dat natrium in het engels sodium is? Want ik vind dat zeer onlogisch, dus zou het wel goed kunnen dat ik me vergis.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 06 september 2005 - 18:15

Klopt helemaal, sodium is natrium. Dat is ťťn van de weinige elementen die in het Engels anders worden geschreven dan je op grond van hun afkorting in het Periodiek Systeem zou verwachten.
Misschien is het daarom handig om te weten dat kalium wordt vertaald als potassium, die kom je ook vaak tegen in zouten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures