periodiek systeem

Moderator: Rhiannon

Berichten: 88

periodiek systeem

Beste luitjes,

ik denk dat iedereen wel het periodiek systeem kent dat de universiteit van amsterdam heeft gemaakt. Nou ben ik al een lange tijd aant zoeken waar ik dat ding kan bestellen of kopen. Weet iemand dit misschien??

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: periodiek systeem

Volgens mij was het Mendelejev en niet de UvA die het PS gemaakt heeft. Leg even uit wat je precies bedoeld, want ik (en vast vele anderen met mij) heb geen idee waar je het over hebt.

Berichten: 88

Re: periodiek systeem

ja dat is het leuke... heb al plaatje proberen te zoeken maar dat is tot nu toe niet gelukt. En ik bedoelde niet dat de UvA het periodiek systeem heeft uitgevonden, maar dat die er een eigen grappige versie van hebben gemaakt. Ik zal zo nog eens verder zoeken of ik een plaatje kan vinden. Als ik die vind post ik wel de link naar de site.

Ik denk trouwens dat iedereen die iets met chemie te maken heeft ooit wel eens dit periodiek systeem gezien heeft.

Berichten: 88

Re: periodiek systeem

En ja ik moet toegeven dat mijn uitleg wel erg magertjes was....

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: periodiek systeem

De uitleg is nog steeds magertjes. Is dat die versie waarbij van alle elementen een foto'tje was weergegeven?

Berichten: 243

Re: periodiek systeem

LOL @ Karl Fischer

Maarruh, bedoel je zoiets, waarbij van elk element wat toepassingen met een plaatje wordt gegeven ? Kan me herinneren dat er iets dergelijks in het scheikunde lokaal hing, in 'n grijs verleden.

Berichten: 1.153

Re: periodiek systeem

jij bedoeld vast die waar alle element als kleine poppetjes zijn afgebeeld en waar al die poppetjes iets grappigs zeggen? bv. Stikstof zegt: "vreemd bij iedere verbranding is zuurstof aanwezig" en alle Unn etc zeggen "ik weeg 0,00000001 g meer dan hij"

ik zla even thuis kijken of ik die nog heb, en dan scannen en dan hier plaatsen.

Berichten: 88

Re: periodiek systeem

Jeroen je bent de man!!!

Die bedoel ik dus, ik vind die echt leuk!!

Ik wist echt niet hoe ik uit moest leggen hoe die eruit zag, en ik kon er nergens een plaatje over vinden.

Weet iemand misschien nu waar ik dat ding kan bestellen???

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: periodiek systeem

Deze hier bedoel je ?? Ik denk dat het een duur grapje wordt als je die wilt hebben :) (posterformaat)

Berichten: 1.153

Re: periodiek systeem

nee het gaa tom een echte tekening...hoewel deze ook erg gaaf is.

maar zoals ik al zei...volgens mij heb ik er nog een thuis liggen...

Berichten: 88

Re: periodiek systeem

Nu weet ik eigenlijk nog steeds niks :)

Berichten: 1.153

Re: periodiek systeem

even geduld...ik heb hem nog niet gevonden....Hij zit nog ergens in een doos ver weg gestopt...ik ga hem zeker vinden!

Berichten: 151

Re: periodiek systeem


Berichten: 88

Re: periodiek systeem

Nee dat is hem niet, al is die ook wel leuk :)

Berichten: 592

Re: periodiek systeem

Nee dat is hem niet, al is die ook wel leuk :)
ik vind em echt schitterend alleen spijtig dat de schillen niet op 1 rij staan dan was ie perfect

Reageer