Springen naar inhoud

electroless plating van platinum

• Log in om te kunnen reageren

Annik

Annik

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2005 - 10:58

Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met het electroless platen van platinum? Ik moet deze technologie op punt stellen maar ben absoluut geen chemicus. Dus tips en weetjes zijn zeer welkom.

Groetjes,

Annik (Universiteit Antwerpen)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2005 - 10:44

Wil je een ander metaal aanbrengen op platina of wil je een platinalaagje aanbrengen op een substraat?

<edit>typo's</>

Veranderd door Echtepino, 17 juni 2005 - 10:45

jack de keyzer

jack de keyzer

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2005 - 15:44

probeer eens kontakt op te nemen met Tom Wuyts (doctorandus oppervlaktechemie)....denk dat ie ook in antwerpen zit (of anders in brussel)

btw, als je een proces moet op punt stellen ga ik ervan uit dat ze je tenminste een beetje uitleg gegeven hebben over hoe het proces ruwweg in elkaar zit ;)

sorry dat ik het zo formuleer, maar dit lijkt op "hallo, ik moet ergens een put graven om steenkool te vinden, weet iemand hoe ik een put moet graven ?"

als het idd te maken heeft met oppervlaktechemie wil ik je desnoods het tel nr van de vader van Tom wel mailen (mits zijn akkoord)

veel succes !!!

Annik

Annik

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juni 2005 - 11:29

De bedoeling is om Pt af te zetten op siliconen. We willen dit onderzoeken om als techniek te gebruiken bij het vervaardigen van elektrodes. Natuurlijk heb ik wel min of meer het proces, maar hieraan moet nog gesleuteld worden en hierbij had ik graag wat hulp gehad. Een discussie met iemand die op de hoogte is van deze technologie zou zeer fijn zijn.

Groetjes,

Annik

jack de keyzer

jack de keyzer

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juni 2005 - 16:24

ok, ik zal de vraag doorgeven, meer kan ik niet beloven aangezien Tom nogal "gesloten" is zeg maar

in het beste geval zou hij je kunnen doorverwijzen naar iemand die wat "socialer" is

ik zie m'n collega as vrijdag, dus zou je normaal as weekend iets moeten horen

succes ermee

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures