verkoperen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

verkoperen

Hallo heren chemici,

Ik ben een enthousiast sport schutter met een voorliefde voor het zelf maken van munitie. Wees gerust de munitie word slechts voor het beoefenen van de schietsport gebruikt. Ik ben als het ware een goed bewapende pacifist. Bij het maken van deze munitie hoort dus ook het gieten van loode kogelkoppen. Deze zelf gegoten koppen hebben echter de neiging de trekken en velden (loop) van mijn wapen ernstig te vervuilen dus nu ben ik op op zoek naar een methode om ze te verkoperen. Ik kan ze natuurlijk ook gewoon verkoperd kopen maar zelf maken is veel leuker. Ik ben (nog) niet echt een chemicus dus ik vroeg me af of iemand mij aan wat basis informatie of tips kon helpen zodat ik eens wat kan gaan proberen. Mischien zijn er boeken verkrijgbaar of cursussen dat iemand weet? Als iemand mij een weinig op weg zou kunnen helpen zou ik deze persoon zeer erkentelijk zijn.

Met vriendelijke groet,

Pimmetje ;)

Berichten: 251

Re: verkoperen

gegroet mede-sport schutter

ik ga ervan uit dat je een zwartkruitschutter bent

1/ zelfs al schiet je met fabrietsmunitie, na elke schietbeurt de (je) loop reinigen

2/ de "herladers" in de schietclub vertrokken steeds van aangekochte kogels en dito poeder

3/de enige manier lijkt me electrolyse in een CuSO4 oplossing maar of dat het beoogde resultaat zal hebben.....

4/ speel op veilig en koop je benodigdheden in een wapenhandel, ben je minstens alvast gedekt door de verzekering

5/ en veel schietplezier..... ik had een cz99 (9 mm) , een ruger stainless (.38/.357), een uzi (lange loop hoor), een fal 7.62, pump-action riot remington, winchester .223, ruger ranch rifle (idd, the A-team-rifle), en nog wat ander spul

ga gewoon ff googelen op "herloaden" of zo, maar : ik zou voor de fabrieks gaan

greetzz

Berichten: 11

Re: verkoperen

Hallo Jack

Dat ik mijn loop moet reinigen na het knallen is me bekend. Ik ben overigens niet alleen een zwartkruit schutter maar ook bezitter van het modernere spul. Waaronder een ruger 38/357. Het herladen doe ik al een jaar of wat dus wat dat aangaat ben ik op de hoogte. Wat betreft fabrieks munitie ben ik niet zo'n fan want dat voldoet min of meer standaard niet aan mijn eisen en het is nog duur ook. De koppen die ik nu giet voorzie ik inmiddels van een gas-check dus met de lood afzetting valt het wel mee maar ik jaag er nog al eens een paar 100 in de week de deur uit (en de kogelvanger in) en dus ben ik op zoek naar efficientere methodes. En daarbij lijkt het me gewoon leuk om zelf verkoperde koppen te maken. Je hebt het over CuSo4 uhmmm...wat is dat? En valt daar aan te komen? En die elektrolyse hoe werkt dat zo ongeveer? Ik ben wat dat betreft een enorme leek op dit gebied. En schiet je nog steeds? In elk geval bedankt voor je reactie.

Groetjes

Reageer