[scheikunde] Terugtitratie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 219

[scheikunde] Terugtitratie

Ik kan de volgende reactie zo gauw even niet kloppend maken. Je moet natuurlijk ook rekening houden met de ladingen

CaCO3 + H3O+ → Ca2+ + CO2 + H2O

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Chemistry Master schreef: Ik kan de volgende reactie zo gauw even niet kloppend maken. Je moet natuurlijk ook rekening houden met de ladingen

CaCO3 + H3O+ → Ca2+ + CO2 + H2O
Lol je geeft zelf al het antwoord Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Ik kan de volgende reactie zo gauw even niet kloppend maken.
Chemlevel 4??? Het onderwijs gaat wel hard achteruit de laatste tijd.

Berichten: 219

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Chemistry Master schreef: Ik kan de volgende reactie zo gauw even niet kloppend maken.
Chemlevel 4??? Het onderwijs gaat wel hard achteruit de laatste tijd.
Meer tijdgebrek....

Berichten: 857

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Let eens goed op hoeveel H tjes je links hebt staan en rechts.

Berichten: 219

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Chemistry Master schreef: Ik kan de volgende reactie zo gauw even niet kloppend maken.
Chemlevel 4??? Het onderwijs gaat wel hard achteruit de laatste tijd.
Om hoeveel wil jij wedden dat die reactie klopt? ;)

Tenzij er bij een reactie zo maar een waterstof en een zuurstofatoom kan verdwijnen...

Berichten: 857

Re: [scheikunde] Terugtitratie

CaCO3 + 2 H3O+ --> 3 H2O + Ca2+ + CO2

Met chemlevel 4 en een gebrek aan tijd ;) (een echte student he :) )....dit is een reactie die ik ook op de mavo gehad heb...= chemlevel 1.

Ga nou niet nasty doen tegen Karl Fisher want hij heeft wel gelijk...met chemlevel 4 hoor je deze reactie zo op te lossen.

@ chemistry master: Om hoeveel wil jij wedden dat die reactie van jou niet klopte? :P

ps: verander je naam even want als je deze vergelijking niet kan oplossen hoor je die naam van je ook niet te gebruiken.

Berichten: 219

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Ik zal nog wel een beetje slaperig zijn geweest toen ik m'n boek door las. Daar stond hij ook in. Maar ik d8 dat hij daar verkeerd in stond. maar dat bleek dus mee te vallen. In ieder geval bedankt. ;)

Berichten: 857

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Is goed man..maar je moet gewoon goed opletten wat je links en rechts in de reactie hebt staan.

Slaperig om 17.04 (tijd eerste post) ;) :P ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Terugtitratie

<table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderator opmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'>Chemlevels zijn slechts een indicatie natuurlijk. Iemand afrekenen op een mogelijk onjuist chemlevel is not done.

Laten we daarom de (bijna-)flames achterwege houden.</td></tr></table><div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 857

Re: [scheikunde] Terugtitratie

Inderdaad een beetje TE van mij ;) :P .

Sorry...'t zal niet weer gebeuren

Reageer