spam via wetenschapsforum

Gebruikersavatar
Berichten: 802

spam via wetenschapsforum

Heren moderatoren,


Ik krijg geregeld en veel spam op het e-mail adres dat ik heb opgegeven op dit forum. Dit is een uniek e-mail adres dat ik alleen hier gebruikt heb. Het is "onzichtbaar" voor derden, maar helaas kennelijk niet onzichtbaar genoeg.

Ik ga ervan uit dat jullie niet zelf de e-mail adressen aan derden geven.

Zijn er misschien meer gebruikers die hier last van hebben?

Groeten,

GJ_

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: spam via wetenschapsforum

zie eens of deze aanstaan:


Breng mij standaard op de hoogte van reacties:

Stuurt een e-mail als iemand reageert op een onderwerp waar je in gepost hebt. Dit kan altijd veranderd worden als je een bericht plaatst. Ja Nee

Breng me op de hoogte als ik nieuwe Privé berichten heb: Ja Nee
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: spam via wetenschapsforum

GJ_ schreef:Het is "onzichtbaar" voor derden, maar helaas kennelijk niet onzichtbaar genoeg.

Ik ga ervan uit dat jullie niet zelf de e-mail adressen aan derden geven.  
Ik geloof dat je je instellingen toch niet zo hebt staan dat het emailadres onzichtbaar is. Onder al je posts staat immers een icoontje 'email', en als ik hierboven hover zie ik je emailadres.


Controleer je instelling dus even, zou ik zeggen! Profiel -> voorkeuren -> 'Iedereen mag mijn e-mailadres zien:' -> Nee.


Alhoewel... begin me af te vragen of dat wel helemaal waterdicht is... Ik heb het ook zo ingesteld, en bij mij zie je ook gewoon de emailknop, met het bijbehorende emailadres. We gaan er eens naar kijken! Bug misschien?..
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: spam via wetenschapsforum

Miels schreef:Ik geloof dat je je instellingen toch niet zo hebt staan dat het emailadres onzichtbaar is. Onder al je posts staat immers een icoontje 'email', en als ik hierboven hover zie ik je emailadres.


(...)


Alhoewel... begin me af te vragen of dat wel helemaal waterdicht is... Ik heb het ook zo ingesteld, en bij mij zie je ook gewoon de emailknop, met het bijbehorende emailadres. We gaan er eens naar kijken! Bug misschien?..
Oeps, foutje :roll: Als je als beheerder bent ingelogd kan je wel van iedereen het emailadres zien. Ik had mezelf even uitgelogd om dat te testen, en dan zie ik toch niet je emailadres.


Wel vreemd dat je daar spam op krijgt dan. Wij doen in ieder geval niets raars met de adressen (sterker nog: we doen er helemaal niets mee!) Wordt alleen door de software gebruikt om je mededelingen te sturen.


Heb je je pc al op virussen gecontroleerd, of misschien onlangs een virus gehad?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: spam via wetenschapsforum

Ik heb nog nooit spam gehad via dit forum, raar :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: spam via wetenschapsforum

Miels schreef:
Miels schreef:
Wel vreemd dat je daar spam op krijgt dan. Wij doen in ieder geval niets raars met de adressen (sterker nog: we doen er helemaal niets mee!)


Heb je je pc al op virussen gecontroleerd, of misschien onlangs een virus gehad?

Dat jullie er niks fout mee doen geloof ik. Virussen heb ik geen last van (Solaris)

En het e-mailadres is wf@<mijndomein>.nl

dat wf slaat op wetenschapsforum. Dat doe ik bij ieder forum, dit is echter de eerste keer dat ik daadwerkelijk spam krijg.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: spam via wetenschapsforum

Ik heb nog nooit spam gehad via dit forum, raar   :roll:
Ik wil je de mijne wel doorsturen :P

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: spam via wetenschapsforum

zeker dat ze niet gewoon naar *.[jouw domein].nl sturen. Kijk eens naar je andere adressen of je er daar ook last van hebt.


Virussen heb ik geen last van (Solaris)


er moet ooit de eerste virus worden geschreven. Mss heb je net gewoon veel pech.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: spam via wetenschapsforum

Nee, dit is het enige adres waar spam op binnenkomt.

En een Solaris virus is ook niet echt onmogelijk natuurlijk, het blijft een gewone unix variant. Maar is gecontroleerd, geen virussen of ongeoorloofde toegang kunnen constateren.


Dit hoeft voor mij ook niet een uitgebreide discussie te worden, het was een waarschuwing voor de mod's dat er misschien wel een lek in hun veiligheid kan zitten en een vraag of anderen er ook last van hadden.


Voor mij is dit zo even afgedaan, de mail naar wf wordt even apart opgeslagen om nog overzicht op mn mailbox te houden en daar kan ik voorlopig heel best mee leven ;-)

Berichten: 4

Re: spam via wetenschapsforum

Zag in de zoekfunctie dat er al verschillende topics zijn aangemaakt hierover en heb de meest recente maar genomen om mijn bericht te plaatsen. Sinds ik op dit forum in een medisch topic een bericht heb geplaatst..., krijg ik veel spam met medische onderwerpen. Mijn email is echter ook in de gebruikerslijst verborgen. Ik heb de berichten met behulp van mailwasher in mijn "enthousiasme"op de server verwijdert.

Als er weer iets komt kan ik wat specifieker zijn....

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: spam via wetenschapsforum

iemand schreef:Zag in de zoekfunctie dat er al verschillende topics zijn aangemaakt hierover en heb de meest recente maar genomen om mijn bericht te plaatsen. Sinds ik op dit forum in een medisch topic een bericht heb geplaatst..., krijg ik veel spam met medische onderwerpen. Mijn email is echter ook in de gebruikerslijst verborgen. Ik heb de berichten met behulp van mailwasher in mijn "enthousiasme"op de server verwijdert.

Als er weer iets komt kan ik wat specifieker zijn....

Ik krijg ook wel heel wat spam mails over medische 'onderwerpen', maar die krijgt iedereen, vrienden en kenissen van mij krijgen net dezelfde spam en zijn niet geregistreerd op dit forum. Ik vermoed dus dat het hier om toeval gaat.


Natuurlijk kan er een bug zitten in de phpBB forums, maar daar is nog nooit iets via phpBB over vermeld... Dus als er een fout in zit is de kans dat we die zelf vinden vrij klein.

Berichten: 824

Re: spam via wetenschapsforum

Ik weet alleen dat hotmail acounts heel gevoelig zijn voor spam. Sinds ik ben over gestapt op gmail heb ik nergens meer last van gehad. Je moet ook altijd goed kijken voordat je ergens op 'registeer' drukt. Er is vaak een optie waar je kan kiezen of je info oid wilt ontvangen ja of te nee, deze zijn vaak automatisch ingeschakeld op ja...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: spam via wetenschapsforum

De spam die ik krijg is verstuurd naar wetenschapsforum@[mijn domein]

Die heb ik uiteraard alleen hier gegeven. Bij een ander forum geef ik nl [ander forum]@[mijn domein] op.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: spam via wetenschapsforum

Weljah, ik heb ook een e-mailadres die in ENKEL gebruik voor normale mails, geen registraties enzovoort met gedaan en ik krijg ook spam op dat e-mailadres. Hoe het mogelijk is? Geen idee, maar het is wel vrij irritant :)

Berichten: 301

Re: spam via wetenschapsforum

Mijn moeder kreeg zo nu en dan spam op de mail die ze had gekregen van onze provider.

Kon je zo zien dat er een hele lijst werd afgelopen van dezelfde provider...


(bijvoorbeels: a.klooster@domeinnaam, b.klooster@domeinnaam, c.klooster@domeinnaam etc.)
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Reageer