GPC-ELSD

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

GPC-ELSD

Hallo,

ik moet literatuur zoeken of het mogelijk is polymeer concentratie in polymeer gemodificeerde bitumen kwantitatief te bepalen met behulp van GPC-ELSD (gelpermeatie chromatografie - evaporative light scattering detector).

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken??

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: GPC-ELSD

De twee simpelste mogelijkheden zijn:
  1. Ga naar een universiteitsbibliotheek en zoek daar goede boeken of publicaties
  2. Zoek via Scirus of Scholar van Google naar wetenschappelijke publicaties, noteer de gegevens en haal ze uit een universiteitsbibliotheek
Jou vraag is zo verschrikkelijk specifiek dat dat de enige mogelijkheden zijn en dan moet je nog maar afwachten of er wel wat over te vinden is!

Berichten: 2.399

Re: GPC-ELSD

Hey,

Ik heb toevallig van het jaar een presentatie bijgewoond van 2 mensen die dit al gedaan hebben. Er was echter wat met die detector........ Ik weet niet precies meer wat, ik dacht dat ze een detector hadden die 3 dingen kon meten. Die detector was niet helemaal goed ofzo, en ze hadden uiteindelijk alleen de ELS gebruikt.

Ze hadden het onderzoek gedaan voor GE plastics meen ik mij te herinneren (dus misschien kan je die nog even bellen of mailen). Volgens mij moet er zat over te vinden zijn in de bibliotheek, en gebruik daarbij de manier die jorim dus beschreven heeft.

edit: de matrix was wel anders, je zult goed na moeten denken hoe je de bitumen gaat oplossen

Reageer