Zuivere elementen waar te krijgen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 21

Zuivere elementen waar te krijgen?

Hee,

Weet iemand toevallig ook waar je zuivere elementen kan krijgen, vooral de metalen?

Ik zou graag een aantal (niet-giftige) metalen willen hebben. Heb wel een site gevonden maar dat is een buitenlandse: Smart-Elements

Maar misschien dat iemand een Nederlandse site of een winkel weet waar ik wat kan bestellen.

mvg

Berichten: 151

Re: Zuivere elementen waar te krijgen?

Er zijn genoeg buitenlandse sites voor elementen, van Nederlandse weet ik zo niet, maar als ze er zijn zullen ze wel duur wezen zoals de paar Nederlandse winkels waar je de meest simpele chemicalien kan krijgen...

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Zuivere elementen waar te krijgen?

Ik weet niet hoe zuiver het moet zijn, maar bij mineralenwinkels je leuke stukken van enkele elementen vinden. Zelf heb ik ooit een setje van tien elementen uit de natuur op de kop kunnen tikken. Dat waren goud, zilver, koper, ijzer (meteoriet), asenicum (wel giftig), antimoon, bismuth, zwavel, diamant en grafiet.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Zuivere elementen waar te krijgen?

In het documentatieforum staat een topic met verscheidene chemicaliën leveranciers, die zou je gewoon eens kunnen mailen. De kans is groot dat zij goede tips hebben of het misschien zelf leveren.

Succes ermee en laat het ons weten of het wat is geworden! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Zuivere elementen waar te krijgen?

Edelsmeden hebben waarschijnlijk wel toegang tot verscheidene metalen. Het zal me niks verbazen als ze deze ook onbewerkt door willen verkopen. Zo moet je wel aan goud, zilver, titaan, platina en misschien palladium kunnen komen.

Voor de minder edele metalen kun je misschien naar een gewone metaalhandel of een metaalrecyclingbedrijf gaan.

Reageer