Springen naar inhoud

Bepaling fosfaten II

• Log in om te kunnen reageren

DanD_CF

DanD_CF

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2005 - 22:11

Hoi,

ik dien het fosfaat gehalte te bepalen en ik doe dit door vorming van een fosfomolybdeen blauw complex, waarvan ik vervolgens de absorbantie meet. Ik heb de topic van duckie van 2 maart al bestudeerd. Heel leerrijk. Helaas heb ik nog vragen over dingen die ik niet vat. Aangezien ik graag weet wat er zich afspeelt, hoop ik dat iemand mij meer uitleg kan geven.

Voor de vorming van het molybdeendifosfaat gebruik ik een Ammoniummolybdaat tetrahydraat-oplossing en een verdunde zwavelzuur-oplossing.

Om het gevormde geel-kleurig complex (molybdeendifosfaat??) te reduceren (=vorming fosfomolybdeen blauw complex) maak ik een oplossing met Natriumdisulfaat en p-methylaminofenol sulfaat.

In veel procedures gebruik men voor de reductie ascorbinezuur. Heeft er iemand een idee hoe bij mij het reductie reagens in zijn werk gaat. Ter vorming van het kleurcomplex voeg ik ook een SDS oplossing toegevoegd. Is er een link tussen het gebruik van deze produkten??

:) alle ingevingen zijn welkom, al is het iets dat mij verder aan het denken zet :)

Bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures