Springen naar inhoud

NMR SPEC- data format conversie van .1R en .NMR n

• Log in om te kunnen reageren

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2005 - 11:06

De nieuwe (kosteloze) versie van chemsketch heeft een CNMR en HNMR viewer. Deze maakt gebruik van de bestanden .csp en .hsp de mogelijkheid bestaat niet (in deze versie) om een "prediction" van een structuur te maken of om een .fid bestand in te laden.

Nu heb ik wel .fid bestanden maar kan ze niet omzetten naar .csp of .hsp. Weet/heeft iemand (kosteloze) software waarmee ik de .fid bestanden kan omzetten?

Alvast bedankt,

Mercy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2005 - 12:17

Momenteel heb ik al de mogelijkheid gevonden om het NMR-signaal (*.FID) te bewerken (fourier transform) en om te zetten naar een spectrum.

Dit spectrum kan ik opslaan als *.NMR. Ook ben ik NMR-spectra tegen gekomen in de vorm *.1R
De vraag is dus nu of iemand een data format conversie tool weet waarmee ik *.nmr of *.1R files om kan zetten naar *.csp of *.hsp

Alsvast bedank.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 14 augustus 2005 - 14:16

Ik vermoed dat het er dus eigenlijk op neer komt dat je .fid bestanden hebt verkregen uit een of ander duur-softwarepakket en deze wil gebruiken in gratis Chemsketch. Dat zal wel een heel erg moeilijk kunnen worden, zeker voor dit soort specifieke programma's.

Welk programma maakt die .fid bestanden?

Dit is trouwens meer informatica dan spectrometrie

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2005 - 20:51

Excuus, ik had het forum gedeelte "chemische informatica" over het hoofd gezien. Bedankt dat je het even gecorrigeerd hebt.

De fid bestanden heb ik niet van een duur software pakket (anders zou waarschijnlijk alles wat ik nodig heb hier al in zitten) deze bestanden zijn te vinden op internet zoals bij universiteiten.

Mijn doel is te proberen verschillende NMR specs in de vrije versie van CNMRviewer en HNMRviewer te krijgen. Aangezien deze software veel gebruikt wordt in bepaalde bedrijven, probeer ik te kijken of het mogelijk is te oefenen met NMR specs in deze vrije versie. Probleem is dat ik niet aan specs met het data format van deze viewers kan komen wel van andere programma's, denk aan NUTS en dmfit.
fid bestanden zijn bestanden waarbij nog geen transformatie van het NMR-signaal heeft plaatsgevonden. Om een NMR spec te krijgen moet een transformatie plaats hebben gevonden (meestal fourier). Deze transformatie kan ik doen met het programma NUTS. Echter is deze software wat ouder (eigen interpretatie) van aard dan die van ACD-labs. Dus wil ik proberen de opgeslagen NMR-specs in ACD NMRviewer te krijgen.

Vriendelijke groet,

Mercy

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2005 - 10:14

De CNMR- en HNMR viewer is alleen van toepassing op "predicted" NMR spectra en hebben dus de file format van de predictor welke niet in het gratis software pakket zitten. Rede hiervan is dat met een licentie er toch meerdere personen het spectrum kunnen bekijken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures