Springen naar inhoud

cyclische voltammetrie electroden

• Log in om te kunnen reageren

Bob_CF

Bob_CF

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2005 - 13:42

Er zijn een Ag/AgCl electrode en zilverdraadjes bij onze CV. Beiden worden gebruikt als referentie-electrode door het CV apparaat. Verder is er een platina counter electrode. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen de zilverdraad en de zilverchloride electrode.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roytje

Roytje

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2005 - 16:52

Zeker weten dat die zilverdraadjes als referentie electrode worden gebruikt? Het potentiaal van een referentie electrode blijft toch gelijk en die van een zilver electrode veranderd toch.

Er zijn bij voltammetrie toch 3 soorten electrodes, een referentie (Ag/AgCl), een werk en die counter electrode (auxiliary). Wordt die zilver electrode niet als werk electrode gebruikt?

JvG_CF

JvG_CF

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2005 - 17:09

Wij gebruiken de zilver elektroden om er verse zilver/zilverchloride van te maken.

Ik weet even niet precies meer hoe dit gaat, maar ik dacht dat je ze gewoon in een HCl-oplossing moet hangen en er een spanning over moet zetten.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 augustus 2005 - 23:58

Wij gebruiken de zilver elektroden om er verse zilver/zilverchloride van te maken.

Ik weet even niet precies meer hoe dit gaat, maar ik dacht dat je ze gewoon in een HCl-oplossing moet hangen en er een spanning over moet zetten.

:) En natuurlijk opletten met vonkjes hierbij

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures