Springen naar inhoud

filtreren van kristallen

• Log in om te kunnen reageren

vroten

vroten

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 19:08

hallo ,

ik hou me nu het vakantie is , zowat bezig met kleine experimentjes en ik heb volgende vraag. Hoe kan je uitgekristalliseerde structuren affiltreren op een deftige manier?
kan dat met een gewoon papierfiltertje ? of hangt dat af van reactie tot reactie ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kjeldahl

kjeldahl

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 19:26

werken met BŁchner??

da gaat in elk geval, weet nie of het de meest courante methode is, ik luister mee naar andere reacties :)

vroten

vroten

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 19:54

ik dacht daar ook aan , maar houd zo'n filtratie echt alles tegen of kunnen heel kleine kristallen hier toch aan ontsnappen ?

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5078 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 19:57

ik dacht daar ook aan , maar houd zo'n filtratie echt alles tegen of kunnen heel kleine kristallen hier toch aan ontsnappen ?

Hangt er sterk vanaf welk type filter je gebruikt, hoe fijner hoe minder wordt doorgelaten, maar hoe langer het duurt...

vase

vase

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 20:07

hallo ,

ik hou me nu het vakantie is , zowat bezig met kleine experimentjes en ik heb volgende vraag. Hoe kan je uitgekristalliseerde structuren affiltreren op een deftige manier?
kan dat met een gewoon papierfiltertje ? of hangt dat af van reactie tot reactie ?

Hangt een beetje af van reactie tot reactie, in het labo gebruik ik niet steeds bŁchnertrechter en vacuumpomp, als het zonder kan liever zonder, minder werk met de opstelling.

vroten

vroten

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 20:09

weet iemand trouwens een site waar plaatjes staan van een vacuumzuiger, een refluxapparaat, een destillatiekolom e.d. ?

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5078 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 22 augustus 2005 - 21:16

weet iemand trouwens een site waar plaatjes staan van een vacuumzuiger, een refluxapparaat, een destillatiekolom e.d. ?

http://www.chemiefor...indpost&p=15626 :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures