filtreren van kristallen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

filtreren van kristallen

hallo ,

ik hou me nu het vakantie is , zowat bezig met kleine experimentjes en ik heb volgende vraag. Hoe kan je uitgekristalliseerde structuren affiltreren op een deftige manier?

kan dat met een gewoon papierfiltertje ? of hangt dat af van reactie tot reactie ?

Berichten: 9

Re: filtreren van kristallen

werken met Büchner??

da gaat in elk geval, weet nie of het de meest courante methode is, ik luister mee naar andere reacties :)

Berichten: 14

Re: filtreren van kristallen

ik dacht daar ook aan , maar houd zo'n filtratie echt alles tegen of kunnen heel kleine kristallen hier toch aan ontsnappen ?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: filtreren van kristallen

ik dacht daar ook aan , maar houd zo'n filtratie echt alles tegen of kunnen heel kleine kristallen hier toch aan ontsnappen ?
Hangt er sterk vanaf welk type filter je gebruikt, hoe fijner hoe minder wordt doorgelaten, maar hoe langer het duurt...

Berichten: 74

Re: filtreren van kristallen

vroten schreef: hallo ,

ik hou me nu het vakantie is , zowat bezig met kleine experimentjes en ik heb volgende vraag. Hoe kan je uitgekristalliseerde structuren affiltreren op een deftige manier?

kan dat met een gewoon papierfiltertje ? of hangt dat af van reactie tot reactie ?
Hangt een beetje af van reactie tot reactie, in het labo gebruik ik niet steeds büchnertrechter en vacuumpomp, als het zonder kan liever zonder, minder werk met de opstelling.

Berichten: 14

Re: filtreren van kristallen

weet iemand trouwens een site waar plaatjes staan van een vacuumzuiger, een refluxapparaat, een destillatiekolom e.d. ?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: filtreren van kristallen

weet iemand trouwens een site waar plaatjes staan van een vacuumzuiger, een refluxapparaat, een destillatiekolom e.d. ?
http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...indpost&p=15626 :)

Reageer